۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبر: 83344770
T T
۰ نفر

۷۵۳۵ فقره بازرسی از واحدهای صنفی همدان صورت گرفت

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبر: 83344770
۷۵۳۵ فقره بازرسی از واحدهای صنفی همدان صورت گرفت

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هفت هزار و ۵۳۵ فقره بازرسی از واحدهای صنفی این استان در طرح سلامت رمضان با همکاری سایر نهادهای مسئول صورت گرفت.

لیدا رفعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بازدید از اماکن متبرکه و مساجد با یک هزار و ۱۴۱ فقره و بازرسی از محل های تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی های سنتی با ۹۴۶ مورد، بیشترین میزان بازدید ها را به خود اختصاص داده اند.


وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اهمیت بررسی وضعیت شیرینی فروشی ها و کارگاه های قنادی، ۸۷۱ مورد بازرسی از این مکان ها صورت گرفت.


مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: افزایش استقبال و فروش آش و حلیم در ماه رمضان موجب زیر ذره بین قرار گرفتن این واحدها و انجام ۳۹۶ مورد بازرسی از آنها شد.


رفعتی از انجام ۱۲۷ مورد بازرسی از اماکن بین راهی استان خبر داد و اضافه کرد: دستگاه‌ها همچون تعزیرات و دامپزشکی نیز بهداشت محیط را در بازرسی‌ها یاری می‌کردند که ۳۶۰ مورد از این بازرسی‌ها به صورت مشترک بود.


وی گفت: با توجه به اهمیت سلامت آب ۸۴۸ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۱۲ هزار و ۱۴۹ مورد کُلرسنجی انجام شد.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام ۳۶۱ مورد نمونه برداری مواد غذایی و سه هزار و ۶۱۱ مورد سنجش با بهره گیری از تجهیزات پرتابل بازرسی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برشمرد.


رفعتی افزود: با اجرای طرح سلامت رمضان ۱۱ تن و ۷۵۴ کیلوگرم موادغذایی فاسد و خارج از چرخه مصرف در همدان کشف و معدوم شد.


۷۵۲۶/‏۲۰۸۷

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha