سفیر هلند: انتقال پیام مثبت هدف هفته فیلم اروپا است

تهران- ایرنا- سفیر هلند در ایران، گفت: در این دوره از هفته فیلم اروپا در ایران آثاری انتخاب شده که علاوه بر کیفیت ارزش‌های مورد توجه اروپائیان را نیز در خود داشته باشند.

ژاک ورنر در آیین افتتاحیه سومین هفته فیلم اروپا که عصر امروز شنبه ۱۸ خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، با بیان اینکه میزبانی امسال این هفته نصیب سفارت هلند شده است، اظهار داشت: قرار است ۲۰ فیلم اروپایی در هشت شهر ایران اکران کنیم که اتفاق قابل تقدیری است.


وی افزود: امسال هم به دنبال کیفیت بودیم و هم فیلم هایی را انتخاب کردیم که ارزش‌های اروپایی و پیام‌های مثبت را در خود داشته باشند که این دایره پیامی از محیط زیست گرفته تا مراقبت از فرزندان در مقابل خشونت و درگیری را شامل شده است.


سفیر هلند در ایران، تاکید کرد: اتحادیه اروپا همیشه آماده گفت و گو و همکاری با کشورهای انسان دوست است.


ورنر با اشاره به اینکه برگزاری این هفته پیام مهمی را در بردارد، اظهار داشت: به اشتراک گذاشتن فیلم با ایران برای تمام سفارتخانه ها بسیار مورد اهمیت است تا بتوانیم فرهنگ‌های خود را با یکدیگر تبادل کنیم.


جعفر صانعی‌مقدم، مدیر عامل سینمای هنر و تجربه نیز در این مراسم، گفت: برگزاری هفته فیلم اروپا موجب نزدیکی کشورها و آشنایی فرهنگی می‌شود.


وی افزود: هنر سینما دریچه است که انسان‌ها از طریق فرهنگ با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از این طریق انسان‌های سراسر جهان به عنوان عضوی از جامعه جهانی از امکانات و شرایط مساوی اقتصادی و اجتماعی برخوردار شوند.


صانعی‌مقدم با تاکید بر اینکه زیاده خواهی برخی کشورها شرایط سختی را برای دیگر کشورها از جمله برای ایران به وجود آوردند، تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند از سینما پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فراهم آورند.


مدیرعامل سینمای هنر و تجربه با اشاره به اینکه در مهر ماه سال گذشته در ۷ شهر این خفته را برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت، خاطرنشان کرد: هفته فیلم اروپا در سال جاری با همکاری مستمر کشورها و با مشارکت ۱۹ کشور برگزار می شود؛ شرکت انگلیس به دلیل مشکل فنی نسخه فیلم خود نتوانسته در این هفته حضور داشته باشد.


الکساندر ریگر، نماینده یونیک در ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه این نهاد همواره در پی اعتماد آفرینی در سراسر جهان بوده است، خاطرنشان کرد: هفته فیلم اروپا هدفمندترین هفته است که با بیشترین همکاری‌ها در سراسر جهان همراه بوده است و در سال جاری نسبت به سال گذشته تعداد کشورها و شهرها را ۲۵ درصد افزایش داده‌ایم که این نشان علاقه کشور های اروپایی برای تعامل با ایران است تا بتوانیم پل‌های فرهنگی با ایران را بسازیم و به عمق بخشی و درک متقابل برسیم.


وی افزود: امیدواریم این ۲۰ فیلم اروپایی به عمق بخشی فیلم‌های ایرانی حاضر در جهان کمک کند و از این فیلم‌های منتخب ما الهام بگیرند.


در سومین دوره هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ که از ۱۸ لغایت ۲۷ خردادماه برگزار می شود، ۲۰ فیلم برجسته اروپایی در سینماهای هشت شهر ایران شامل بابل، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران و شیراز به نمایش در می آید.


این فیلم ها از کشورهای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوییس و انگلستان انتخاب و نمایش داده خواهند شد.


همچنین سینماهای خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، پردیس گلستان شیراز، پردیس هویزه مشهد، پردیس ستاره باران تبریز، پردیس سیتی سنتر اصفهان، سینما لبخند کیش، تماشاخانه پارس کرمان و سالن سینمای «هنر و تجربه» بابل با هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ مشارکت خواهند کرد.


در بخش جنبی هفته فیلم، پنج کارگاه با حضور تهیه کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوییس با موضوع فیلم های هنری و تولید مشترک در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد برگزار می شود. برای اجرای این برنامه ها ادارات کل ارشاد استان ها نیز همکاری کرده اند.


فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۹۲۴۶ **

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha