۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۰۹
کد خبر: 83343249
T T
۰ نفر
تصادفات رخ به رخ نقشی ۵۰ درصدی در کشته ها و مصدومان استان داشته است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس پلیس راه کرمانشاه گفت: پلیس راه با مطالعه و تجزیه و تحلیل علل و عوامل شکل گیری تصادفات استان در سه سال گذشته به این نتیجه رسید که وقوع تصادفات رخ به رخ ناشی از تجاوز به چپ در جاده های ۲ طرفه نقشی ۵۰ درصدی در کشته و مجروح شدن قربانیان حوادث رانندگی برون شهری کل استان داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز شنبه به نقل از سرهنگ «محمد حیدری» اعلام کرد: پلیس راه استان در این مدت با برگزاری نشستهای کارشناسی با اداره کل راه و شهرسازی نتایج مطالعات خود را با مدیرکل و کارشناسان راه و شهرسازی در میان گذاشته که در جریان این نشستها محورهایی که به علت وقوع تصادفات رخ به رخ حالت بحرانی پیدا کرده بودند تعیین و معرفی شدند.


وی یادآور شد: اداره کل راه و شهرسازی استان متناسب با گزارشهای پلیس راه استان به منظور کاهش تصادفات رخ به رخ که شدیدترین نوع حوادث رانندگی می باشند عملیات تعریض، ۲ بانده کردن و تفکیک لاین های رفت و برگشت محورهای معرفی شده را از سه سال گذشته آغاز کرده یا اینکه تکمیل پروژه های نیمه کاره قبلی را در این محورها تسریع کرده است.


سرهنگ حیدری ادامه داد: در محورهایی مانند جوانرود به ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب به حمیل، کرمانشاه به کامیاران، بیستون به هرسین، کمربندی سرپل ذهاب به قصرشیرین و کنگاور به نهاوند که راه و شهرسازی استان اقدام های توسعه زیرساختها را آغاز کرده است کاهش تصادفات شاخ به شاخ کاملاً ملموس بوده و این امر موجب کاهش تلفات در این محورها شده است.


این مقام انتظامی ضمن قدردانی از تلاشها و پیگیری های دلسوزانه انجام گرفته توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان، ابراز امیدواری کرد اقدام هایجهادی در خصوص تعریض محورهای بیستون به سنقر و کرمانشاه به روانسر و پاوه نیز بزودی در دستور کار قرار گیرد.


وی در پایان از مردم خواست در هنگام رانندگی در جاده های ۲ طرفه و غیرمجزای استان از ارتکاب سبقت ممنوع و انحراف به چپ خودداری نمایند تا برای خود و دیگران حادثه نیافرینند.


بیشتر سوانح رانندگی نوروز امسال در محورهای کرمانشاه - هرسین، کرمانشاه - اسلام آبادغرب، کرمانشاه - کامیاران، کرمانشاه- صحنه و مناطق اورامانات رخ داده است.
استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.
۸۰۶۶

سرخط اخبار استان‌ها