۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83342814
T T
۰ نفر

محور خطبه های نمازجمعه شهرستانهای اصفهان

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83342814
محور خطبه های نمازجمعه شهرستانهای اصفهان

اصفهان - ایرنا - معامله قرن تضاد با آرمان فلسطین است، معامله قرن محقق نمی شود، همه از عهد شکنی امریکا آگاهند و مقاومت و ایستادگی راه عزتمندی کشور است از جمله محور سخنان امامان جمعه در نماز جمعه این هفته شهرستان های استان اصفهان است.

** تیران و کرون


ایرنا- امام جمعه تیران و کرون گفت: معامله قرن در تضاد آشکار با آرمان‌های فلسطین است که محقق نخواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران افزود: انجام معامله قرن حاکمیت اسرائیل را رسمیت می بخشد که از اتفاقات ننگ تاریخ است.


وی بیان کرد: این برنامه آمریکا و اسرائیل با مقاومت مردم فلسطین و وحدت جوامع اسلامی محقق نخواهد شد و سران ظلم شکست می‌خورند.


وی با بیان اینکه اسرائیل و آمریکا در انزوا هستند، تصریح کرد: بدترین شکست سیاسی را نتانیاهو با ناتوانی در تشکیل کابینه خود تجربه کرد زیرا این تشکیل نشدن کابینه برای یک منتخب تاکنون در دنیا تجربه نشده بود.


امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اهمیت مقاومت و ایستادگی برای پیروزی، خاطرنشان کرد: هزینه سازش با آمریکا بیش از مقاومت و ایستادگی است و نباید از این سران ظلم جهانی ترس و وحشتی داشت بلکه باید در مقابل زیادخواهی های آنها ایستاد.


وی ادامه داد: مقاومت و ایستادگی را امام خمینی (ره) به ملت‌های جهان آموخت و ثمره این آموزه مهم موفقیت جریان مقاومت و شکست دولت‌های ظالم جهان است.


امام جمعه تیران به روز صنایع دستی اشاره کرد و گفت: حمایت از صنایع دستی و هنرمندان این حوزه زمینه ساز پیشرفت و تحقق رونق تولید است که با ارائه تسهیلات بانکی، حمایت از مشاغل خانگی، جلوگیری از واردات بی رویه و کمک به صادرات این عرصه رونق پیدا می‌کند.


وی اضافه کرد: واردات بی رویه صنایع دستی به کشورمان انگیزه فعالیت را از هنرمندان گرفته و مانع از پیشرفت آنها شده که باید این وضعیت مدیریت شود.


۷۱۳۱


** خمینی شهر


ایرنا -امام جمعه خمینی‌شهر گفت: همه دنیا و از جمله همه کودکان جهان از عهدشکنی آمریکا آگاهند ولی بعضی در داخل بحث مذاکره را مجدد مطرح می‌کنند.
حجت‌الاسلام عباس رحیمی در خطبه‌های این هفته این شهر افزود: طبق آیه قرآن و نظر ولایت فقیه، امت حزب‌الله مذاکره با آمریکا را قبول ندارند.
وی تصریح کرد: دستور قرآن مبارزه و ایستادگی در مقابل سران استکبار است.
رحیمی تأکید کرد: نه شخص رهبری، نه مسئولان نظام و نه امت حزب‌الله اجازه شروع مذاکرات جدید را نمی‌دهند، مردم با شایعات در خصوص اثرگذاری و حل مشکلات کشور از طریق مذاکرات توجه نکنند.
وی با اشاره به اینکه طبق سخنان رهبری اولویت اصلی کشور ما معیشت و حل مشکلات و فساد اقتصادی است، گفت: مقاومت در برابر دشمن و ظلم‌ستیزی از ویژگی‌های امام راحل بود، مقاومت تنها راهکار نتیجه‌بخش ماست.
امام‌جمعه خمینی‌شهر ادامه داد: برگزاری باشکوه نماز عید فطر و جمعه دشمن‌شکن است، اجتماعات آرام همچون نماز جماعات و دعای مسلمانان باعث نابودی دشمن می‌شود.
وی در بخش دیگری از مسئولان شهرستان خواست نسبت به جمع‌آوری متکدیان این شهر اقدام جدی کنند.


۷۱۴۵


** خور و بیابانک


ایرنا - حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد امام جمعه خور و بیابانک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: تنها راه عزتمندی کشور، حفظ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است.


وی افزود: مقاومت تنها راه پیروزی بر تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب است.


امام جمعه خور و بیابانک بیان داشت: ملت ایران با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان استقلال و عزت خود را حفظ کرده و کارهای بزرگی انجام داده است.


وی با بیان اینکه قدرتمندترین سلاح ملت ایران ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است، افزود: امروز ملت ایران اسلامی درس مقاومت را از حضرت امام خمینی (ره) آموختند چرا که معمار انقلاب اسلامی هیچگاه تسلیم دشمنان نشد.


مهدی نژاد خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب به اصل مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان پایبند بود و در دوران مبارزه فریب دشمن را نخورد و ذره‌ای عقب نشینی نکرد.


امام جمعه خور و بیابانک گفت: ما امروز توانستیم استقلال و مقاومتی که در کلام و زندگی امام خمینی (ره) بود را با بصیرت و درایت رهبر معظم انقلاب به مرزهای دیگر کشورهای منطقه صادر کنیم.


۹۸۶۰


** نائین


امام جمعه موقت نائین گفت: رهبری به مساله مقاومت و ضرورت حفظ مقاومت در برابر زورگویی‌های آمریکای خیانتگر و نفی هر گونه مذاکره با آمریکای خائن و عدم سازش و تسلیم در برابر آمریکا و تقاضای از یک سو و مذاکره واهی بسیار تاکید کردند.


حجت الاسلام بهزاد حبیبی در نمازجمعه این هفته نائین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی (ع) به بیانات رهبری در ۱۴ خرداد و در خطبه‌های نماز جمعه عید فطر و در دیدار مسؤولان داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: رهبری به مساله مقاومت و ضرورت حفظ مقاومت در برابر زورگویی‌های آمریکای خیانتگر و نفی هر گونه مذاکره با آمریکای خائن و عدم سازش و تسلیم در برابر آمریکا و تقاضای از یک سو و مذاکره واهی بسیار تاکید کردند.


وی به طرح صلح خاورمیانه "معامله قرن" اشاره کرد، افزود: طرح معامله قرن امنیت کامل اسرائیل را تأمین می‌کند و می‌خواهد حق مسلم مردم مظلوم فلسطین را ندید بگیرد و فلسطین را به رژیم صهیونیستی ببخشند و با سران مرتجع می‌خواهند رابطه برقرار کنند.


امام جمعه موقت به لزوم حمایت از مردم فلسطین تاکید و اضافه کرد: بیش از ۷۰ سال است که این مردم مظلوم آواره هستند و در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند و با کشتار بی‌رحمانه اسرائیل روبرو هستند و باید از این ملت حمایت کنیم


حبیبی با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: هیچ شخصیتی به اندازه امام (ره) بعد از ائمه معصومین (ع) به اسلام خدمت نکرده است اگر چه علما و فضلای زیادی در طول تاریخ منشأ خدمات بوده‌اند اما امام برجسته‌ترین و بی نظیرترین شخصیتی است که توانست اسلام را احیا کند


۷۱۳۶


**گلپایگان


امام جمعه گلپایگان گفت: مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی و زور گویی استکبار باعث عقب نشینی و نا امیدی دشمن شده است.


حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کرامتی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در محل مصلای این شهر با اشاره سخنان رهبر انقلاب در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود:: محور این فرمایشات در خصوص مقاومت و راه امام (ره) در برابر مستکبران بود و همه باید به تاسی از رهبری برای حفظ و پایداری نظام اسلامی این راه را ادامه دهیم.


وی خاطرنشان کرد: بیانیه برجامی اخیر شورای عالی امنیت ملی در کنار ایستادگی و حمایت مردم، عامل اصلی عقب نشینی آمریکا از مواضع اش علیه ایران و پیش شرط‌های آمریکا شده است.


امام جمعه گلپایگان به انتصاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره) از سوی خبرگان اشاره کرد: و گفت: این اقدام شجاعانه موجب شد ملت ایران از برکات و مدیریت عالمانه ایشان در نظام اسلامی پس از امام خمینی (ره) بهرمند شوند.


کرامتی در ادامه با اشاره به اینکه حدود سه الی چهار ماه است که شهرداری گلپایگان با سرپرست اداره می‌شود از شورای اسلامی این شهر خواست برای انتخاب شهردار برای خدمت رسانی بهتر این نهاد اقدام کنند.


/۷۱۳۸/‏۶۰۲۶/‏


** کاشان


نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان برگزاری آئین سی امین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور ارادتمندان و عاشقان ولایت، میهمانان خارجی و سفیران کشورهای اسلامی را مورد اشاره قرار دارد و آن را نشانه بزرگی و اقتدار نظام اسلامی و محبوبیت ولایت فقیه در حکومت اسلامی دانست.


آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی بقیه الله الاعظم (عج) کاشان به فرازهایی از سخنان رهبری در آئین ارتحال امام، خطبه‌های نماز عید فطر و دیدار ایشان با سفیران و مسؤولان کشورهای اسلامی در مورد آینده کشور، قیام کشورهای مسلمان بر ضد استکبار و صهیونیسم جهانی اظهارات متناقض مقامات آمریکایی در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و توجه به آنها را از جمله برای حوزویان و دانشگاهیان قابل تأمل برشمرد.


وی گفت: موضوع فلسطین از مسائل نخست جهان اسلام است اما خیانت سران برخی کشورهای عربی مانند عربستان و بحریان زمینه ساز نقشه خباثت آمیز معامله قرن شده که البته هیچگاه به سرانجام نخواهد رسید.


نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان افزود: پیام عید سعید فطر یکپارچگی کشورهای اسلامی و بازگشت به مفهوم امت اسلامی و راه برطرف شدن مشکلات این کشورها، قرار گرفتن در کنار یکدیگر و رویارویی با دشمنان و اشغالگران است که در این میان علمای اسلامی وظیفه بیشتری دارند.


وی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا بر پشتیبانی از فلسطین تاکید داشته و برابر جهان استکبار ایستاد و این ایستادگی همچنان ادامه خواهد داشت و باید مبارزه فرهنگی، نظامی و سیاسی تا هنگام شکست کامل اشغالگران ادامه یابد تا بفرموده مقام معظم رهبری، با فضل الهی جوانان بازگشت فلسطین به قلمروی سرزمین‌های اسلامی را شاهد باشند.


آیت الله نمازی ادامه کرد: ماه مبارک رمضان امسال برای امت مسلمان به ویژه در ایران و کشورهای اسلامی دستاوردهای زیادی به همراه داشت که از جمله می‌توان به همنشینی مردم بویژه جوانان با قرآن، برگزاری آئین شب‌های قدر، توبه از گناهان، توجه به گذشتگان و درگذشتگان، بستن پیمانی دوباره با شهیدان، احسان مؤمنان نسبت به یکدیگر، رسیدگی به نیازمندان، کمک به آزادی محکومان جرایم غیرعمد، کمک به سیل زدگان اشاره کرد.


وی اضافه کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان نمایش اقتدار امت اسلامی در برابر اشغال فلسطین و قبله نخست مسلمانان که ارکان کاخ مستکبران را لرزه درآورده و در پایان عید سعید فطر و حضور مسلمانان در صف‌های بهم فشرده پیامی روشن و آشکار به آمریکا و حکومت اشغالگر صهیونیستی بود که برای این نعمت‌های مادی و معنوی خداوند را شاکریم.


امام جمعه کاشان با بیان اینکه بردباری و استقامت از انسان شخصیتی مقاوم و نفوذ ناپذیر می‌سازد، تاکید کرد: مصیبتی مانند از دست دادن عزیزان یا شکست‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند بر زندگی انسان وارد شود که رویارویی آنها با بیتابی و زاری فایده‌ای ندارد.


آیت الله نمازی با اشاره به مراتب متفاوت بردباری در برابر مشکلات یادآور شد: بردباری در هنگام مصیبت‌ها برابر روایت‌ها ۳۰۰ درجه پاداش دارد و اگر صدمه‌ای به اموال بنده وارد شود، میزان از او برداشته خواهد شد.


وی افزود: بردباری در مقام طاعت و عبادت، سحرخیزی و نماز شب، روزه، جبهه و جهاد ۶۰۰ درجه اجر داشته و بردباری برابر گناهان و نافرمانی نفس، کنترل هوای نفسانی دارای ۹۰۰ درجه اجر است؛ از این رو هنگام مراجعه به بزرگان، عارفان و اهل تقوا در کنار تاکید بر جایگاه عبادت، اهمیت تلاش برای خودداری از گناه را یادآور می‌شوند زیرا این امر پرونده انسان را تاریک کرده و دنیا و آخرت را می‌سوزاند.


۸۱۲۳


** اردستان


امام جمعه موقت اردستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب هفته گذشته از جمله شکست حتمی توطئه معامله قرن و دولت‌های حامی آن گفت: باید خودجوش چنانکه در دوره طاغوت عمل می‌شد، امروز دانشجویان نیز همان کار را کرده و با تشکیل دولت جوان و انقلابی کارها را به پیش ببرند.


حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع اردستان افزود: بحث مقاومت که ایشان در مرقد امام راحل مطرح کردند، شناخت راه حق و مقاومت در برابر موانع پیش روی آن است؛ چنانکه امام خمینی (ره) در زمان طاغوت آن را اجرایی کرده و در برابر حکومت شاه و مخالفت با حکومت اشغالگر صهیونیستی ایستادگی کردند.


وی بیان کرد: امروز آمریکا بزرگترین طاغوت زمان است و ما تنها ۲ راه تسلیم یا مقاومت را در پیش رو داریم که هر کدام هزینه‌هایی دارد؛ در دوره پهلوی تسلیم شدند اما باید مقاومت کرد زیرا هزینه کمتری خواهد داشت تا به مرحله‌ای از بازدارندگی برسیم.


امام جمعه موقت اردستان اضافه کرد: امروز حکومت سعودی در برابر آمریکا تسلیم شده و در حالی که ترامپ آنها را گاوی شیرده می‌خواند، شهامت پاسخگویی ندارند؛ در حالی که مردم غزه برابر حکومت اشغالگر صهیونیستی ایستاده‌اند.
۷۴۳۱/‏۸۱۲۳


** آران و بیدگل


امام جمعه موقت آران و بیدگل با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان و تبریک عید فطر بر مسلمانان جهان، مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد را یادآور شد و گفت: در این ۲ روز تاریخی، رویدادهای تلخی رخ داده که یکی رحلت جانگذاز امام خمینی و کشتار مردم از سوی حکومت منحوس پهلوی در سال ۴۲ است.
حجت الاسلام شیخ مهدی یوسفیان افزود: انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری انقلاب اسلامی همزمان با همین مناسبت‌های تلخ، رویداد شیرینی بود و امروزه با مدیریت ایشان پیشرفت انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها و بی اثر ماندن توطئه‌های دشمنان را شاهد هستیم.
وی بیان کرد: مدیریت مدبرانه رهبری فرزانه انقلاب و همراهی مردم همیشه در صحنه موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با استکبار در جهان باشد و توطئه‌های استکباری بر ضد جهان اسلام بی اثر شود.
امام جمعه موقت آران و بیدگل در ادامه لزوم توجه به فرهنگ زندگی در کشور را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید فرهنگ زندگی را درست کنیم و به دنبال الگوی ایرانی اسلامی باشیم.
وی اضافه کرد: مصرف گرایی، تجمل گرایی و خودخواهی‌ها را باید در فرهنگ زندگی خود کنار بگذاریم و فرهنگ کار و تلاش را جدی بگیریم تا زمینه پیشرفت کشور بیش از پیش فراهم شود.


۷۴۷۲/‏۸۱۲۳/‏۶۰۲۶/‏

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha