۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰
کد خبر: 83341890
T T
۰ نفر
رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو با ایرنا: رنسانس دوم در راه است

تهران- ایرنا- «علیرضا سهرابیان» رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از برنامه هایش تاکید کرد که این رشته به روزهای اوجش بازخواهد گشت. خانواده قایقرانی دست به دست هم داده تا با قدرت پیش برود و دومین رنسانس این رشته را رقم بزند.

قایقرانی ایران به عنوان یکی از فدراسیون‌هایی که رشته‌های زیادی را در خود جای داده و از ورزش‌های پرمدال و پایه به حساب می‌آید از هفتم اسفند سال قبل با رأی مجمع به «علیرضا سهرابیان» سپرده شد. سهرابیان که خود از بدنه این رشته بوده و سابقه دبیری و نایب رئیسی قایقرانی را نیز دارد حالا به عنوان رئیس فدراسیون به آینده امیدوار است. با تمام مشکلات و محدودیت‌هایی که این روزها در ورزش ایران وجود دارد با قدرت از برنامه‌های خود دفاع می‌کند و می‌خواهد دومین رنسانس را در قایقرانی کشور رقم بزند. رئیس فدراسیون قایقرانی ایران مهمان خبرگزاری ایرنا بود و درباره این روزهای قایقرانی صحبت کرد. آنطور که او می‌گوید باید منتظر اتفاق‌هایی بزرگ در قایقرانی کشور بود.


**مشروح گفت و گوی سهرابیان را در ادامه می‌خوانید:


انتخابات بسیار خوبی برگزار شد


انتخابات بسیار سالمی داشتیم و مشکلی در انتخابات ایجاد نشد. پیش بینی کاملی از اوضاع داشتم. بدون مشکل و دغدغه نیز وارد انتخابات شدم و خدا را شکر که دوستان به من اعتماد کردند. باید به این نکته تاکید کنم که خانواده قایقرانی خواست و تصمیم گرفت و در نهایت هرآنچه که آنها می‌خواستند شد. هیچ حاشیه‌ای هم وجود نداشت.



فدراسیون را با بدهی زیادی تحویل گرفتم


با بدهی فدراسیون را تحویل گرفتیم. بدهی ها زیاد است اما میزانش را نمی گویم. بحرانی پیش روی ما است که باید آن مدیریت کنیم. به هر حال یک مدیر باید در شرایط بحرانی سیستم خودش را اداره کند. با این وجود اجازه ندادیم مشکلات تأثیرگذار باشد. خانواده قایقرانی دست به دست هم داده تا بتواند همه برنامه‌ها را عملی کند چون می‌خواهند قایقرانی رشد کند. هدف ما این است که یک سیستم جدید داشته باشیم تا خانواده قایقرانی رشد و توسعه داشته باشد. در این مسیر از دانش روز دنیا و تجربه خانواده قایقرانی استفاده می‌کنیم تا رنسانس دوم در این رشته ایجاد شود.


توجه به پیشکسوتان، هیأت‌های استانی و ملی پوشان دغدغه اصلی ما است و تلاش داریم که نیازها را برآورده کنیم. همه این عزیزان بدانند که ما به آنها توجه می‌کنیم.



با آینده نگری برنامه ریزی می‌کنیم


آینده نگری می‌کنیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. در این مدت نزدیک به ۲۱ اردوی تیم ملی برگزار شد. در این مسیر هیأت‌های استانی کنار ما بودند، کمک کردند و میزبان ملی پوشان بودند. استان‌ها بازوان توانمند فدراسیون هستند و با کمک آنها آینده را می‌سازیم. هدف بزرگی داریم و می‌خواهیم قایقرانی را به جایگاه شایسته و اصلی اش برسانیم و با توجه به آن برنامه ریزی می‌کنیم. خدا را شکر می‌کنم که از همان روز اول نیز تمام اعضای خانواده کنار من بودند.



وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و البته هیأت‌های استانی کنار ما هستند و از من حمایت می‌کنند. با این پشتوانه قوی فدراسیون قایقرانی همدل شده تا دوباره بتوانیم به روزهای اوج برگردیم



وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و البته هیأت‌های استانی کنار ما هستند و از من حمایت می‌کنند. با این پشتوانه قوی فدراسیون قایقرانی همدل شده تا دوباره بتوانیم به روزهای اوج برگردیم. اتفاق خوبی که برای قایقرانی افتاد این بود که بعد از انتخابات چه کسانی که به من رأی دادند و چه کسانی که نظرشان فرد دیگری بود یکدل شدند و پای کار ایستادند. همین مساله نیز برای من بسیار ارزشمند بود. آقایان سلطانی فر و صالحی امیری قول‌های زیادی داده‌اند که همگی در حال عملی شدن است و واقعاً حامی ما بودند. کمیته ملی المپیک برای رسیدن به کسب سهمیه المپیک، برنامه ریزی می‌کند و ما هر آنچه که در این مسیر نیاز داشتیم را قبول کرد و مدنظر داشت. درخواست خود را ارائه دادیم و پس از بررسی کمیته عملی می‌شود.


دنیامالی دوست، برادر و همشهری من و یکی از حامیان فدراسیون است. بعد از انتخابات هرکسی که به من رأی نداد هم پای کار ماند و خللی در کارش ایجاد نشد.


شباهت من با فدراسیون تحت مدیریت آقای دنیامالی برنامه محوری و استفاده از ظرفیت‌ها است. من از روز اول از دوستان دانشگاهی ام خواسته‌ام که ورود کنند. دانش روز تربیت بدنی را به قایقرانی وارد کنند تا بتوانیم در کنار تجربه این رشته بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم. به نظرم این موضوع می‌تواند خلأ علم روز دنیا در قایقرانی را کمی از بین ببرد.



تجهیزات بهتر می‌خواهیم


امکاناتی که در حال حاضر داریم خوب است اما همه آنها زمان خاص استفاده خودشان را دارند. اینکه همه ورزشکاران از یک وسیله استفاده کنند باعث فرسایش آن می‌شود به همین دلیل نیاز داریم که تجهیزات را به روز کنیم اما تحریم و گران شدن تجهیزات باعث می‌شود که نتوانیم به سادگی خرید کنیم. در این مدت تلاش داریم که از داشته‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.



اولویتم انتقال دانش روز دنیا به ایران است


در بحث مربی خارجی اولویت ما انتقال دانش روز قایقرانی دنیا به ایران است. به طور قطع اگر امروز یک حامی داشته باشم که بتوانم یک مدرس خوب برای انتقال دانش جذب کنم این کار را سریع انجام می‌دهم اما منابع مالی محدودیت دارد و باید با داشته‌ها و مربیان خوب ایرانی کار کنم. در کنار بدهی باید برنامه‌های فدراسیون را پیش ببریم و با این شرایط جذب یک مدرس خوب خارجی شدنی نیست.


اکنون شرایط جذب یک مربی خارجی با ماهیانه ۱۵ هزار دلار برای انتقال دانش روز دنیا را نداریم. با ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار می‌توانیم یک مربی خوب خارجی جذب کنیم که دانش روز قایقرانی را وارد ایران کند. همانطور که گفتم فعلاً محدودیت‌هایی داریم و باید طبق برنامه ریزی بدهی‌ها را پرداخت کنیم مگر اینکه یک حامی خاص پیدا کنیم که با کمک آن وارد فاز جذب مدرس خارجی خوب شویم.


مربیان خوبی داریم و قطعاً با جذب یک مدرس خارجی با کیفیت، مربیان داخلی هم رشد می‌کنند. مربی تنها برنامه دهنده و تمرین دهنده نیست. مربی شخص را نگاه می‌کند و براساس ظرفیت آن شخص، برنامه می‌دهد. اینکه یک برنامه بگیریم و به همه ورزشکاران بدهیم درست نیست. نباید ورزشکاران را به یک دید نگاه کرد. این نکته را نیز بگویم که ما به دنبال این نیستیم که یک نفر را بیاوریم که فقط اسمش مربی خارجی باشد.



در قایقرانی ورزشکاران بسیار خوبی داریم که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند. با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشته و دارد با تمام توان گام برمی دارند تا پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاروند



حامیان مالی وارد کار می‌شوند


قبل از انتخابات و بعد از آن دوستان زیادی وارد کار شدند و از من حمایت کردند. جلسات زیادی هم برگزار کردیم تا همکاری‌ها را آغاز کنیم. شاید تا ۶ ماه اول سال مشکلات مالی داشته باشیم اما بعد از آن حامیان مالی هم وارد کار می‌شوند و مشکلاتمان برطرف خواهد شد.



ورزشکاران بسیار خوبی داریم


در قایقرانی ورزشکاران بسیار خوبی داریم که شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارند. با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشته و دارد با تمام توان گام برمی دارند تا پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاروند. ما نیز در مجموعه فدراسیون یک برنامه ریزی دقیق‌تر انجام می‌دهیم که کار را تقویت کنیم تا آنها بتوانند از پتانسیل خود به خوبی بهره ببرند.



نتوانسته‌ایم از داشته و ظرفیت کشور به خوبی استفاده کنیم و با یک برنامه خوب آنها را به نمایش بگذاریم. این موضوع کاملاً اولویت ما است تا بتوانیم داشته‌های پنهان خودمان را نشان دهیم و رشد کنیم. این موضوع نیز نیاز به یک برنامه ریزی مدون دارد که در یک ماه، دو ماه یا یک سال عملی نمی‌شود. در استعدادیابی اصلاً خوب کار نکرده‌ایم و باید فعالیت بیشتری داشته باشیم. در ابتدای سال یک مدرس فرانسوی به ایران آمد و در بخش آب‌های خروشان برنامه خوبی در سه استان برگزار کرد که نوجوانان زیادی شناسایی شدند. همین برنامه ریزی برای رشته‌های دیگر ما هم باید عملیاتی شود که برنامه ریزی دقیقی برای آنها داریم.



سه فدراسیون جهانی هستیم با یک بودجه


قایقرانی ایران از سه فدراسیون جهانی و چندین رشته تشکیل شده که همه آنها زیر نظر یک فدراسیون و یک بودجه کار می‌کند. برهمین اساس در طول سال رقابت‌های مختلفی داریم و باید برای آنها آماده شویم. اولویت ما رقابت‌های انتخابی المپیک است و نمایندگان کشورمان در این رویدادها باید مزد زحمت خود را بگیرند. برنامه ریزی دقیق و اقدامات مؤثری شده اما اکنون درباره نتایج حرفی نمی زنم. تنها چیزی که به آن فکر می‌کنم این است که بتوانیم بهترین شرایط را برای ملی پوشان به وجود بیاوریم.



به عنوان یک چهره ورزشی عنوان کرده‌ام که این دوران به کمک خانواده قایقرانی، هیأت‌ها، پیشکسوتان ودوستان دانشگاهی دومین رنسانس قایقرانی ایران خواهد بود





قایقرانی رنسان دوم خودش را تجربه خواهد کرد


به عنوان یک چهره ورزشی عنوان کرده‌ام که این دوران به کمک خانواده قایقرانی، هیأت‌ها، پیشکسوتان ودوستان دانشگاهی دومین رنسانس قایقرانی ایران خواهد بود. دست به دست هم داده‌ایم و یک خانوده مستحکم و زنجیروار ایجاد کرده‌ایم تا با قدرت پیش برویم. انشالله تا چهار سال آینده قایقرانی به رنسانس دوم خودش می‌رسد و مطمئناً این سیستم پاسخ اعتمادها را می‌دهد.


منتظر درخشش قایقران‌ها باشید


با داشته و نداشته و مشکلات همه منتظر باشند که دختران و پسران این سرزمین در قایقرانی نماینده شایسته ای برای کسب سهمیه المپیک باشند. با تمام این محدودیت‌ها و روزهای زیادی که از دست داده‌اند اگر بتوانند سهمیه المپیک بگیرند که شاهکار کرده‌اند اگر هم نتوانستند خیالم راحت است که تمام تلاشمان را کرده‌ایم و با قدرت برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ آماده می‌شویم و اتفاقی بزرگ در آنجا رقم خواهیم زد.


ورزشی **۹۲۱۹**۱۰۶۷**

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha