۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 83341340
T T
۰ نفر
 نگاه ویژه به اثرگذاری هنر ناب نشان از دیدگاه الهی امام راحل به این مقوله دارد

آبادان - ایرنا - جمعی از هنرمندان و نویسندگان آبادان با تحلیل وصیت نامه الهی سیاسی امام راحل (ره) معتقدند معمار کبیر انقلاب اسلامی نگاه ویژه به هنر ناب در دنیای معاصر را ضروری دانسته و با این رویکرد الهی وظیفه و مسئولیت هنرمندان سنگین تر شده است.

به گزارش ایرنا جامعه هنری معتقد است مام خمینی (ره) نگاه ای ویژه به هنر ناب داشت زیرا در دنیای امروز تنها هنر می‌تواند آموزه‌های دینی را به اقشار مختلف جامعه مدرن امروز منتقل کند.


رضا چوپان کارگردان تئاتر و نویسنده متون نمایشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این دیدگاه امام راحل (ره) که " یک تاتر خوب می‌تواند از ۱۰ منبر خوب تأثیر گذار تر باشد" اظها، داشت: دیدگاه حضرت امام به مقوله هنر، یک دیدگاه فرا ملی و در واقع جهانی است.


وی افزود: امام خمینی (ره) خود شاعری بسیار توانمند بود و اعتقاد داشت هنر واقعی باید ظرفیت لازم برای متحد کردن جامعه اسلامی را داشته باشد.


چوپان تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب هنر را به تعابیر مختلف معرفی کرده تا هنرمندان از مسیر درست منحرف نشوند. امام راحل هنر را آنقدر بالا و والا می‌بینند که آن را در جایگاه شهدا قرار می‌دهند، پر واضح است که ایشان هنر را تنها عامل قدرتمند برای تعالی جامعه می‌دانند و از این طریق نیز جامعه را بسوی هنر ناب اسلامی هدایت نمودند.


یکی دیگر از هنرمندان آبادانی نیز گفت: با توجه به نگاه جهان شمولی که حضرت امام خمینی (ره) به اصل فراگیری هنر در همه عرصه‌ها داشتند و بیش از هر چیز هنر خوب زندگی کردن برای ایشان اهمیت داشت می‌توان نتیجه گرفت امام خمینی بعنوان یکی از بزرگترین شاعران و هنرمندان جهان نگاه هنرمندانه را منوط به توجه به همه دقایق حیات بشری می‌دانست.


مهدی تنگستانی اظهار داشت: حضرت امام بارها در بیاناتشان از هنرمندان بعنوان رکن اساسی در تبیین آموزه‌های دینی و ترویج مکارم اخلاقی یاد کردند پرواضح است چنین تفکر و چنین اندیشه والایی در رسیدن جامعه ایرانی و اسلامی به سر منزل مقصود بسیار مؤثر است.


قائم مقام جشنواره طنز استانی پیچک افزود: از نگاه حضرت امام در شرایط حساس کنونی که تکنولوژی امروز کار جسم را آسان نموده و عرصه را بر روح انسان تنگ، هنر اصیل می‌تواند در تلطیف شرایط بحران زده انسان‌ها نقش بسازیی ایفا کند.


یکی دیگر از هنرمندان عرصه تئاتر و سینما نیز گفت: حضرت امام خود از شاعران بزرگ و توانمند بودند که دیدگاه بسیار والایی نسبت به هنر داشتند که نشانگر روحیه عرفانی و اندیشه‌های عمیق و فلسفی ایشان است.


محبوبه ضیایی اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معتقد بود هنر بعنوان یک ابزار فرامادی قابلیت این را دارد که جهان ماده را به ذات حضرت حق پیوند بزند.


وی افزود:. مردم جامعه هر زمانی که از امنیت و آرامش روحی و روانی برخوردار باشند، می‌توان گفت که مردمانی با نشاط هستند و این نشاط و سرور قلبی است که زندگی انسان را متعادل می‌کند، امام خمینی شخصیتی بودند که سرشار از نشاط و سلامت روحی بوده و این روحیة سرشار از عشق الهی، در برهة حساس تاریخی کشورمان، به ملت ایران تزریق می‌شود، تا پا بر جا و استوار مانده و به مسیر خود ادامه دهد.


۷۱۰۴/‏۶۰۶۸

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha