۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۴
کد خبر: 83341323
T T
۰ نفر
پاراکماندار معلول ایرانی: مهم ترین هدفم کسب سهمیه و مدال اوری در المپیک است

تهران-ایرنا- پاراکماندار جوان ایرانی می گوید: پله آخر آرزوهایش حضور در المپیک و ایستادن در کنار کمانداران سالم است تا بتواند مدال المپیک را به گردن بیاویزد.

پوریا جلالی پور ۳۱ ساله در حاشیه دومین روز مسابقات پاراتیرو کمان قهرمانی جهان هلند، اظهار داشت: در حال حاضر تمام تلاشم کسب مدال و کسب سهمیه است تا با عنوان نخست این رقابت در توکیو حضور یابم.


این کماندار که روز گذشته توانست با کسب رده دوم مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان را پشت سر گذاشته و راهی مرحله حذفی شود، گفت: همه کمانداران معلول با هدف کسب مدال و سهمیه به این مسابقات آمده ایم.


وی در خصوص اینکه چه میزان شانس برای کسب مدال دارد افزود: در رشته تیرو کمان چیزی قابل پیش بینی نیست ممکن است ورزشکاری صدر جدول باشد اما در نهایت آخر شود و فرد دیگری در اواخر جدول مدال طلا را کسب کند اما من حس خوبی دارم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم تا موجب افتخار مردم کشورم شوم.


جلالی پور که در ۲۱ سالگی به عنوان موتور سوار در حادثه‌ای معلول شده است، اضافه کرد: پتانسیل خوبی دارم، رکوردهایم در تمرینات خوب بود و از طرفی مربی خوب و تمرینات کافی شانس مرا برای موفقیت در این مسابقات افزایش داد است.


وی در خصوص سطح آمادگیش گفت: طی ۲ سال گدشته تمرینات خوبی داشته ایم و اصولاً توان خوبی در مدیریت ذهن و روان خود دارم اما واقعیت این است که ما به شکل حرفه‌ای ورزش نمی‌کنیم و وقتی حقوق یکسال گذشته من ۵ میلیون تومان نبوده است چطور می‌شود بی دغدعه ورزش کرد و تنها به پیروزی فکر کرد.


او اصافه کرد: در ایران بین افراد سالم و معلول پتانسیل‌های خوبی در رشته تیر و کمان وجود دارد و اگر حمایت مالی و معنوی خوبی صورت گیرد تعداد زیادی از معلولان فعال در رشته پاراتیرو کمان می‌توانند جایگاه بالایی در ورزش جهان داشته باشند؛ در همین اعزام تعدادی از ورزشکاران با ویلچرهای نامناسب حضور داشتند و اگر برادرم برای من ویلچر نمی خرید من هیچوقت ۷ میلیون تومان برای تهیه ویلچر نداشتم.


این کماندار جوان کشورمان گفت: ورزشکار تیم ملی نباید نیاز مالی و دغدعه داشته باشد و باید بتواند زیر نظر کادر فنی کامل با فیزیوتراپ و ماساژور و تیرکش و پزشک تمرین کند و قطعاً در این شرایط شانسش افزایش چشمگیری خواهد یافت.


به گفته وی تعدادی از کمانداران معلول حقوقی روزانه بسیار اندکی دارند و حالا که در هلند هستند دغدغه خانواده و معیشت آنان ممکن است مانع تمرکزشان شود.


جلالی پور می‌گوید چهار سال پس از تصادفی که منجر به معلولیتش شد، آشنایی با یک کماندار پیشکسوت وی را به این رشته علاقمند کرده و از سال ۹۵ به عضویت تیم ملی در آمده است. او مدال نقره انفرادی، نقره میکس تیم و طلای تیمی تورنمت جهانی ۲۰۱۷ چک و برنز تیمی قهرمانی جهان ۲۰۱۷ چین را در کارنامه دارد.


مسابقات پاراتیرو کمان قهرمانی جهان از ۱۳ تا ۱۹ خرداد ماه در شهر هرتاگن بوش در حال برگزاری است.


ورزشی **۱۸۲۸**۳۹۹۱**٩١١٨

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha