۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲
کد خبر: 83341285
T T
۶ نفر
مهمترین  تاثیر امام خمینی (ره) در انقلاب  ولایت فقیه است

اهواز -ایرنا امام جمعه موقت اهواز گفت: مهم‌ترین تاثیر امام خمینی رحمت‌الله علیه در انقلاب اسلامی تقویت و اجرای نظریه ولایت فقیه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام در مسجد جامع ایذه افزود: مردم ما نسبت به امام / ‏ره / ‏ تعصب دارند‬ و پس از انقلاب که امام دچار ناراحتی قلبی شده بودند و در بیمارستان بستری بودند، مردم برای رهبرشان دعای توسل برگزار کردند.


امام جمعه موقت اهواز از امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت استثنایی یاد کرد و اذعان داشت: در بین شیعیان عالمی مانند ایشان نداشته‌ایم، در عرفان هیچکس مانند امام خمینی نبوده است و در فلسفه تا قبل از علامه طباطبایی، تنها استاد فلسفه حوزه علمیه قم امام رحمت الله علیه بودند.


وی با بیان اینکه امام خمینی از سنین جوانی در جلسات شورای ملی حضور پیدا می‌کرد و در سیاست حضور داشت گفت: امام خمینی (ره) شجاعت مثال‌زدنی داشتند و هیچگاه به وجود خود ترس راه ندادند.


آیت الله حسن‌زاده تأکید کرد: امام خمینی از روز نخست این انقلاب را از بحث‌های فردی و متکی بودن به فرد خارج کردند، بعد از آزادی از زندان در اولین سخنرانی خود گفتند که اگر من سازش کنم مردم سازش نمی‌کنند.


وی افزود: امام راحل، بحث ولایت فقیه را در سال ۴۹ در نجف مطرح کرد و مهمترین اثری که از امام ماند همین ولایت فقیه است، نظریه ولایت فقیه را پیش از امام نیز چندین نفر مطرح کرده بودند اما امام خمینی این نظریه را تقویت و سپس اجرا کرد.


۹۴۳۴/‏۶۰۶۴

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha