۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 83341199
T T
۰ نفر

امام راحل به جایگاه زنان هویت بخشید

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۱
کد خبر: 83341199
امام راحل به جایگاه زنان هویت بخشید

گناوه-ایرنا- مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) گناوه گفت: امام راحل در دوران رهبری حکیمانه خود به جایگاه و منزلت اجتماعی زنان نگاه خاص و ویژه ای داشت و به آنان هویت بخشید.

سیده زهرا موسوی نسب روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان در جامعه موتور محرکه حرکت‌های اجتماعی و عامل پیشرفت هستند که با به ثمررسیدن انقلاب به رهبری امام بزرگوار این قشر عظیم جامعه هویت و استقلال خود را را پیدا و مطالبه گر شدند.


وی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب همواره نقش و جایگاه زنان را ویژه و منحصر برمی شمردند و معتقد بودند که در نظام اسلامی زن مثل مرد باید از حق و حقوق در همه ابعاد برخوردار شود و به هیچ وجه نباید از فعالیت‌های اجتماعی آنان را منع کرد.


وی گفت: امام بزرگوار معقتد بود که زنان انقلاب را رهبری کردند و با حضور مستقیم خود در صحنه‌های مختلف نقش بسزایی در تثبیت و ماندگاری شجره طیبه ایفا کردند.


موسوی نسب افزود: امام راحل در رهنمودها و بیانات گهربار خود توجه زنان به خانواده و تربیت فرزندان را یکی از مهم‌ترین وظایف آنان قلمداد می‌کرد که هم اینک مسیر راهبردی ایشان در حوزه خانه و خانواده در حوزه‌های مختلف عینیت یافته و در جامعه هیچ تبعیض و اختلافی بین زنان و مردان در مقوله اجتماعی و عبادی وجود ندارد.


مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) گناوه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه خانواده رکن اصلی تربیت، آموزش، حرکت، معنویت و اخلاق است و تمام فضیلت‌های اخلاقی در این نهاد شکل گرفته و به ثمر می‌نشیند، هرگاه طبق اصول انسانی و اسلامی که امام بر آن تاکید داشت عمل شود، محقق خواهدشد.


وی اظهارداشت: معمارکبیر انقلاب در دوران سخت مبارزاتی خود و دفاع مقدس با دستان خالی همراه با مردانی که خود را فدای اندیشه‌های الهی ایشان کرده بودند انقلاب و روزهای دشوار را مدیریت و شرق و غرب در جهان مبهوت هوشنمدی و درایت ایشان شدند.


موسوی نسب گفت: امام راحل هیچگاه مسائل و مشکلات نظام و انقلاب و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را در گرو اینکه با دشمن قسم خورده کوتاه بیاید قبول نداشت و بشدت مخالف بود.


وی بیان کرد: بی شک تکیه بر توان و استعدادهای داخلی و تلاش همه جانبه در برابر تمامی حوزه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی و مقاومت در برابر دشمن تنها راه پیشرفت اهداف ناب انقلاب و جامعه آرمانی است.


شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد. / ‏۶۰۴۵/‏۶۱۶۴

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha