۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83340880
T T
۰ نفر

اندیشه هایی که ریشه در اسلام ناب محمدی دارد

۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۷
کد خبر: 83340880
اندیشه هایی که ریشه در اسلام ناب محمدی دارد

ارومیه- ایرنا- امام خمینی (ره) به عنوان یک روحانی مجاهد با حرکت انقلابی خود، اندیشه ای مبتنی بر اسلام ناب را احیا و با روحیه ای ضداستکباری، دشمن ستیز و دینمدار نسخه جدیدی از حکومت دینی را به جهانیان معرفی کرد.

به گزارش ایرنا امام راحل در دوران استبداد دینی با تاسی از آموزه‌های قرآنی و اسلامی یک طرح حکومتی جدید را مطرح ساخت که شامل نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود و به دنبال انقلاب اسلامی بسیاری از مردم جهان از این اندیشه و راه که راه سومی در سپهر سیاسی دنیا بود پیروی و تحولات ژرفی را در قرن اخیر خلق کردند.


هدایت‌های داهیانه و پیامبرگونه امام خمینی (ره) از ابتدای شروع نهضت انقلاب اسلامی تا پایان عمر ایشان باعث سربلندی ایران در دنیا در برهه‌های مختلف شد که نمونه بارز آن را می‌توان در دوران دفاع مقدس یادآور شد.


مردم ایران اسلامی در سایه هدایت‌های داهیانه وی امروز به معنای واقعی خود به استقلال و آزادی دست یافته است در حالی که پیش از آن کشوری وابسته به استکبار جهانی و ایادی آن بود.


خط مشی امام خمینی (ره) امروز در عرصه سیاسی و دینی، اجتماعی و علمی بعد از گذشته ۳۰ سال از عروج ملکوتی وی که در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ رخ داد، همواره سرلوحه مسئولان نظام و مردم بود و امروز همه با تاسی از اندیشه‌های وی در راه اعتلای ایران اسلامی گام برمی دارند.


جمعی از کارشناسان دینی و فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به ویژگی‌های وی بصیرت، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، خضوع، تقوای الهی و شجاعت را از بارزترین خصوصیت های ایشان مطرح می‌کنند و بر تداوم خط و مشی ایشان توسط رهبر معظم انقلاب مهر تأیید می‌زنند.


حجت الاسلام ستارزاده کارشناس مسائل دینی و فرهنگی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: حضرت امام (ره) شخصیتی با خصوصیات مختلف و حسنه بود و اخلاق حسنه، شجاعت، دشمن ستیزی و دشمن شناسی ایشان در کنار انس و الفتی که وی با مردم و جوانان داشت، قابل توجه بود.


وی بیان کرد: شجاعت از اخلاق پسندیده و ملائکه نفسانی است و اگر در انسانی باشد در مبارزه با دشمنان قوت قلب می‌یابد؛ وی اسوه و الگوی شجاعت بود و ریشه شجاعت ایشان به ارتباط روحی وی با خداوند برمی گردد.


این کارشناس دینی و فرهنگی اضافه کرد: وی اگر شجاعت به خرج می‌دادند در پرتو ایمان و تقوایشان و در سایه لطف خداوند بود و ایشان در برابر انحراف ها مانند کوه ایستادگی کردند و در آرمان‌هایشان کوتاهی نکردند.


وی اظهار داشت: در زمینه روحیه دشمن شناسی و استکبارستیزی ایشان نیز باید گفت به عنوان رهبری فرزانه و منادی انقلاب یکی از پیام‌های اولیه وی خدامحوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه استکبار است.


حجت الاسلام ستارزاده افزود: این موضوع از باورهای عقیدتی و اعتقادی امام راحل (ره) نشأت می‌یافت و جزء عناصر مهم اندیشه وی بود.


وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) جزء دشمن شناس ترین رهبران دنیا بود و این جزئی از عنصر فرهنگی اندیشه وی بود، گفت: فریاد هیأت من الذله وی بیانگر این مطلب بود؛ وی باورمند و معتقد به خدا بود بنابراین به دشمنان اعتماد نکردند و ثابت کردند آنان و به ویژه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.


حجت الاسلام ستارزاده با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که هر ملتی تسلیم قدرت های سلطه گر شود از بین رفته است، ادامه داد: امروز لازمه پاسداری از انقلاب مساله دشمن شناسی و مقابله با دشمن است و دشمن همچنان در عرصه حضور دارد و فقط جلد عوض کرده است.


وی بیان کرد: امام راحل (ره) در زمینه بصیرت افزایی حرکت‌های خوبی داشتند و امروز رهبر معظم انقلاب با تاسی از اخلاق نیکوی امام و شیوه مدیریتی وی در مقابل دشمن ایستادگی می کنند و باج نمی دهند.


حجت الاسلام ستارزاده با بیان اینکه با الگوگیری از امام (ره) باید در زمینه مبارزه با مستکبران عالم تا پای جان ایستادگی کرد و گام برداشت، افزود: اسلامی که امام خمینی (ره) احیاگر آن شد نیازمند پاسداری و جانفشانی برای صیانت است زیرا استقلال و آزادی نتیجه احیای دوباره این مؤلفه بوده است.


یوسف حق دوست، کارشناس فرهنگی نیز گفت: از اسرار کار امام (ره) و علل موفقیت وی داشتن بصیرت کامل بود که دوست و دشمن را از همدیگر در داخل و خارج از کشور از هم جدا می‌کرد.


وی افزود: ایشان در تمام دیدگاه‌های خود به صورت هوشمندانه همه موارد را رصد می‌کردند و یک استراتژی بلند مدت داشتند و می‌دانستند برای تحقق نظام اسلامی و ولایی چه کنند.


وی بیان کرد: زندگی و سبک حضرت امام خمینی (ره) مجموعه‌ای فشرده از زندگی حضرت علی (ع) بود و همانگونه که در مقابل دشمن قوی و محکم بود در برابر رفقا و دوستان متین و افتاده بودند.


حق دوست گفت: امام (ره) نیز در عین حال که آمریکا را به عنوان شیطان اکبر و بت معرفی می‌کند و مسیر مقابله را مشخص می نماید و در مقابل اشک رزمندگان اسلام و بزرگی و عظمت و ایثار آنان خود را حقیر می داند.


وی بیان کرد: وی در مقابل آمریکا و دشمنان اسلام بصیرت داشتند و با بصیرت خود توانستند کشتی انقلاب را به سلامت به سرمنزل مقصود برسانند.


حق دوست اظهار داشت: وی در برخی برهه‌ها تصمیم های قاطعانه گرفتند زیرا آنان که دنبال عافیت طلبی هستند هرگز وارد این برهه نمی‌شوند و نمونه بارز شجاعت وی موضوع سلمان رشدی و صدور حکم ارتداد وی بود.


وی افزود: در زمان رژیم گذشته نیز مقابله با شاه نمونه‌ای از شجاعت ایشان بود ولی امام با وجود نترس و شجاع بودن همیشه ترس از خدا داشتند و در برابر حداوند متعال خضوع داشتند.


حق دوست اضافه کرد: وی در اولویت بندی مسائل فوق العاده هوشمندانه عمل می‌کردند و صبر و تحمل وی و تصمیم های شجاعانه و صبورانه و مصلحت طلبی شأن همیشه دشمنان را مات و مبهوت می‌کرد.


حق دوست با بیان اینکه امام خمینی (ره) ترکیبی از مدیریت‌های سنتی و نوین را در یک جا تجمیع کرده بود، گفت: امام خمینی دارای دوراندیشی خاصی بود و علم، حلم، فراست و تیزهوشی وی همیشه دشمنان را متحیر و به خودشان مشغول کرده بود.


وی اضافه کرد: ایشان انسانی الهی و مؤمن و غیرقابل پیش بینی بودند و همانگونه که در مقابل رزمندگان خاضع بودند در برابر دشمنان بسیار قاطع بودند و مقام معظم رهبری نیز امروز دنباله رو ایشان هستند و همان شجاعت امام را دارند و ذکاوت و تیزهوشی وی به مقام معظم رهبری منتقل شده است.


قدرت اله قاسمی به عنوان یک کارشناس مسائل فرهنگی نیز گفت: امام راحل همواره با شجاعت در مقابل مستکبران و ظالمان روزگار ایستاد و به آنان اجازه تعدی به اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی را نداد.


وی اظهار کرد: باید از شجاعت، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های ظالمان و مستکبران، مقاومت و صداقت امام راحل درس گرفت.


قاسمی گفت: امام خمینی (ره) با اعتقاد راسخ در طول حیات خود از جهاد در راه خدا و از تکلیف خود که همان ارائه اسلام ناب محمدی (ص) بود هیچگاه پا عقب نگذاشت و نگران ملامت کسی نبود.


وی با بیان اینکه امام (ره) در برهه‌ای از زمان وارد عرصه شد که اسلام تفسیرهای مختلفی را به خود می‌دید، افزود: وی با ارائه جلوه‌ای واقعی از اسلام که نشأت گرفته از آموزه‌های ناب دینی بود به آزادی خواهان جهان مسیری جدید را ترسیم کرد که تاکنون موجب تحولات بسیاری در تاریخ قرن اخیر شد.


وی ادامه داد: امروز نیز به کوری چشم دشمن با رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح امام راحل و روحیه جهادی و تلاشگر ملت ایران، اسلام و انقلاب اسلام ی در دنیا عزیز و بزرگ است.


قاسمی اضافه کرد: امام (ره) درس آموخته مکتب اسلام بودند و با توجه به تأکیدات آموزه‌های دینی جامعه مسلمین را همواره آزاد و مستقل آرزو می‌کنند و در اندیشه سیاسی خود نیز همواره اقتدار جامعه مسلمین را می‌پروراندند.


ه گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست و امسال سی امین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل است.


۷۱۲۵/‏۳۰۷۲


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha