۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 83338324
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

۱۰۰ هزار زائر از شهرهای تهران در مراسم ارتحال امام(ره) شرکت می‌کنند

شهرری- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: ۱۰۰ هزار زائر از ۱۴ شهرستان استان تهران به صورت کاروانی و انفرادی در مراسم معنوی و ارزشمند سی امین سالگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا حیدرنیا روز یکشنبه در نشست خبری سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرری اظهار داشت: ۱۴ خرداد ماه هر سال یادآور عروج ملکوتی و جانسوز معمار کبیر انقلاب است که عاشقان پیر جماران با حضور در این مراسم بار دیگر با امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید پیمان می‌بندند.


وی تصریح کرد: مراسم سالگرد ارتحال امام راحل امسال نیز همچون سال‌های گذشته با حضور عاشقان و مشتاقان آن امام سفر کرده در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.



جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران یادشد: امسال زائران از هفت استان سمنان، تهران، شهرستان‌های استان تهران، قزوین، البرز، قم، اصفهان و مازندران در مراسم حضور می‌یابند و به یاد پیر جماران به سوگواری و عزاداری می‌پردازند.



وی عنوان کرد: مراسم از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به صورت رسمی آغاز خواهد شد و تا زمان اذان مغرب و افطار ادامه دارد.



سرهنگ حیدرنیا گفت: کمیته‌های بهداشت و درمان، عملیات و اطلاعات، اسکان، ترابری، بازرسی، فرهنگی و روابط عمومی بر اساس وظایف ذاتی خود اقداماتی را در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم انجام می‌دهند.



وی با بیان اینکه حجم بیشتری از زائران شرکت کننده در سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مربوط به شهرستان‌های استان تهران است، اظهار داشت: برنامه ریزی‌های لازم در راستای حرکت و پذیرایی کاروان‌های شهرستان‌های استان تهران از مبدا تا مقصد انجام شده است.



جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران عنوان کرد: اقداماتی همچون برگزاری ختم قرآن به نیت روح پرفتوح امام خمینی (ره) برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم در نظر گرفته شده است و علاوه بر این در طول مسیر و از شهرستان‌ها تا حرم، برنامه‌های تبلیغی و بصیرتی تدارک دیده شده و بروشورهایی برای آشنایی بیشتر با برنامه‌ها و مسابقات این روز فراهم شده است.



وی بیان کرد: برگزاری جشنواره هنری، ادبی و علمی «رسول آفتاب» به صورت شعر، مقاله‌نویسی، داستان کوتاه و تولید محتوا در فضای مجازی، اجرای مسابقه یک دقیقه‌ای موبایلی با موضوع شور و هیجان زائران برای شرکت در مراسم از دیگر ویژه‌برنامه‌های مراسم ارتحال است.



سرهنگ حیدرنیا به برگزاری مسابقه‌ای در زمینه وصیت نامه سیاسی -الهی امام خمینی (ره) اشاره و عنوان کرد: مراسم ارتحال امام راحل فرصتی برای معرفی و آشنایی نسل جوان با اندیشه‌ها و آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود ضمن اینکه بیانیه مقام معظم رهبری در راستای گام دوم انقلاب تکثیر و در بین زائران شرکت کننده توزیع می‌شود.



وی تصریح کرد: پارکینگ حرم مطهر نیز ساماندهی شده و قسمت شرقی مربوط به شهرستان‌های شرق و پارکینگ غرب هم برای شهرستان‌هایی که از مسیر غرب تهران وارد می‌شوند.



به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ رحلت کردند.



۱۹۷۰/۶۰۰۳


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha