۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83336631
T T
۰ نفر
طرح دانش آموز عاری از پوسیدگی دندان در خراسان شمالی اجرا می شود

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد: طرح دانش آموزان عاری از پوسیدگی دندان که قرار بود سال تحصیلی جاری در مدارس استان اجرا شود، قرار است در سال تحصیلی جدید، دانش آموزان را زیر پوشش ببرد.

مهدی خطیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح دانش آموزان عاری از پوسیدگی دندان در سال تحصیلی جدید دانش آموزان پایه ششم در شهر و روستاهای استان را زیر پوشش قرار می دهد و در آن، خدمات رایگان به ۱۵ هزار دانش آموز کلاس ششمی داده می شود.


وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان و دانشکده دندانپزشکی بجنورد اجرا می شود که هدف از آن این است که دانش آموزان به هنگام ورود به مقطع متوسطه، دندان پوسیده ای نداشته باشند.


وی افزود: میزان پوسیدگی دندان در میان دانش آموزان خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر است و با اقدامات انجام شده، شاخص بهداشت دهان و دندان در میان دانش آموزان ما وضعیت بهتری دارد.


وی خاطرنشان کرد: اکنون هر دانش آموز استان به طور متوسط، ۱.۷ دندان پوسیده دارد که این رقم در کشور ۲.۰۹ است.


خطیب زاده گفت: خدمات بهداشت دهان و دندان شامل اقدامات آموزش، پیشگیری، درمان و پژوهش است و در سال تحصیلی جاری در ۲ مرحله، در آبان و اردیبهشت ماه اجرا و این خدمات به تمام دانش آموزان دوره ابتدایی ارائه شده است.


سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: با ارایه خدمات سطح یک به دانش آموزان از جمله اقدامات پیشگیرانه مثل جرم گیری و وارنیش فلوراید، میزان پوسیدگی دندان در سه سال اخیر کاهش یافته و به ۱.۷ دندان رسیده است.


خراسان شمالی ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه تحصیل می کنند.


۷۱۸۵/‏‬۵۱۳۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha