۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۳۴
کد خبر: 83336460
T T
۰ نفر

کسب و کارهای نوپا در خراسان رضوی رو به افزایش است

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۳۴
کد خبر: 83336460
کسب و کارهای نوپا در خراسان رضوی رو به افزایش است

مشهد- ایرنا- رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تعداد درخواست مجوز کسب و کار نوپا در قالب دریافت نماد اعتماد الکترونیکی در این استان طی سال جاری نشان دهنده افزایش این نوع کسب و کارهاست.

حمید رجوعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ مجوز یا "نماد اعتماد الکترونیکی" برای کسب و کارهای اینترنتی در این استان صادر شده که پیش بینی می شود تا پایان سال این تعداد به ۹۰۰ تا هزار مورد برسد.


وی اظهار داشت: تحریم ها تاثیری بر روی روند کسب و کارهای نوپا نگذاشته و در واقع شرایط تحریم بیشتر فعالان اقتصادی و صاحب ایده را به سوی کسب و کارهای جدید سوق داده است.


وی گفت: از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال گذشته روند صدور مجوز برای کسب و کارهای نو در خراسان رضوی ثابت بود به طوری که در سال ۹۵ حدود ۶۶۰ نماد اعتماد الکترونیکی، در سال ۹۶ تعداد ۸۶۴ نماد اعتماد الکترونیکی و در سال گذشته ۸۴۳ نماد اعتماد الکترونیکی در استان صادر شد.


رجوعی افزود: هم اکنون سه هزار و ۸۸۹ نماد اعتماد الکترونیکی در استان مشغول فعالیت است که ۷۰ درصد آنها مربوط به حوزه خدمات شامل حمل و نقل، گردشگری، آموزشی، مشاوره و خدمات رفاهی است و ۳۰ درصد باقیمانده مربوط به حوزه عرضه کالا مانند مواد غذایی، پوشاک و لوازم الکترونیکی می باشد.


وی در باره مجوز فروش برخی کالاها مانند خودرو در فضای مجازی و تاثیر آن بر افزایش قیمتها اظهار داشت: خودرو یک کالای سرمایه ای است و با توجه به ضوابط تعیین شده برای کسب و کارهای نوپا، هیچ محدودیتی برای صدور مجوز عرضه کالاها در فضای مجازی بوجود نیامده لذا خودرو نیز مستثنی از باقی کالاها نیست.


وی گفت: با توجه به تاثیری که قیمت گذاری خودرو در فضای مجازی بر بازار فروش کالا گذاشته است شاید وزارت صمت در آینده شیوه جدیدی برای عرضه کالاهای سرمایه ای مانند خودرو در فضای مجازی ارائه کند اما اینک چنین محدودیتی در صدور نماد اعتماد الکترونیکی برای عرضه کالاها وجود ندارد.


۷۴۸۹ / ‏‬ ۶۰۵۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha