۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83336312
T T
۶ نفر

مربی تیم ملی کشتی فرنگی: نباید انتظار معجزه داشت

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83336312
مربی تیم ملی کشتی فرنگی: نباید انتظار معجزه داشت

تهران - ایرنا - مربی تیم ملی کشتی فرنگی با ابراز رضایت از عملکرد ملی پوشان اعزامی در تورنمنت بین المللی جام تورلیخانف قزاقستان گفت: نتایج فرنگی کاران اعزامی به این رقابت ها نشان داد که کشتی ایران ظرفیت بالایی دارد اما انتظار معجزه نباید داشته باشیم.

«رسول جزینی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جام تورلیخانوف به لحاظ اعتباری از مسابقات سطح بالا در دنیای کشتی است و روس‌ها به غیر از یک یا دو مهره اصلی خود با تمام داشته‌ها در این مسابقات حضور داشتند و از سوی دیگر حضور کشورهای صاحب کشتی دنیا، سطح مسابقات را به طور چشمگیری بالا برده بود.


وی با اشاره به برگزاری جام تورلیخانوف در ۶ وزن المپیکی یادآور شد: ۱۸۰ شرکت کننده در ۶ وزن المپیکی حضور داشتند که به نظرم برای یک تورنمنت بین المللی یک رکورد محسوب می‌شود و این موضوع سطح کمی و کیفی مسابقات را افزایش داده بود و از سوی دیگر با توجه به اینکه حضور تعداد کشتی گیران آزاد بود حتی تیم روسیه در برخی اوزان ۳ تا ۴ کشتی گیر مطرح خود که در سطح جهان نیز شناخته شده بودند را با خود به قزاقستان آورده بودند.


مربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: براساس تصمیم کادر فنی برای این مسابقات از تعدادی از فرنگی کاران بی تجربه تر و جوان‌تر استفاده کردیم که فکر می‌کنم کشتی‌های خیلی خوب گرفتند. فرنگی کارانی که صاحب مدال شدند توانستند خوب های دنیا را شکست دهند و آنهایی هم که مدال نگرفتند نیز چند قهرمان جهان و بازی‌هایی آسیایی را مغلوب کردند. در مجموع مسابقاتی بود که نمایندگان کشورمان نمره قبولی گرفتند و نشان دادند که ایران دارای ظرفیت بالایی در کشتی فرنگی است.


جزینی تصریح کرد: حضور در این مسابقات سنگ محکی است که عیار هم تیم مشخص شود و به نظر من کارنامه و عملکرد ملی پوشان براساس نتایج به دست آمده به گونه‌ای است که می‌توان انتظار یک جهش بیشتر را از آنان داشت.


وی ادامه داد: در کشتی امروز جهان اگر به قول کشتی گیران، ۶ دانگ نباشی خیلی راحت از گردونه مسابقات کنار می‌رود و هر چند زمان کمی در اختیار داریم اما امیدواریم که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها بهره ببریم.


این مربی اصفهانی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه حضور در رقابت‌های بین المللی «پیت لازینسکی» لهستان نیز در دستور کار قرار داد، یادآور شد: در تورنمنت‌ها اهداف مختلفی را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها محک زدن کشتی گیر است و اینکه کشتی گیران از نظر بدنی و آمادگی جسمانی در رویارویی با کشتی گیران خارجی در چه مرحله‌ای قرار دارند و همچنین کشتی‌های داخلی و خارجی کشتی گیران مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.


وی در پاسخ به این سووال که آیا حضور در همین تورنمنت‌های بین المللی تکلیف نفرات اصلی تیم ملی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ را مشخص می‌کند یا خیر؟ گفت: این موضوع بستگی به تصمیم «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی دارد. البته اعتقاد دارم که اگر انتخاب ملی پوشان بدون حاشیه و در تورنمنت‌های بین المللی که به دلایل مختلف از مسابقات انتخابی فرمایشی داخلی مفیدتر تر است، انجام شود به حق تر و بهتر است.


جزینی در خصوص انتظارات علاقمندان از کشتی در رقابت‌های جهانی نیز خاطر نشان کرد: بنا جادوگر نیست و در فاصله کم اینکه تیم یازدهم جهان و ششم آسیا را تحویل گرفته و بخواهیم پله پله جلو برویم، کسب نتیجه آن‌چنانی دور از ذهن است با این وجود با تمام توان کار می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم و البته انتظار معجزه هم نباید داشته باشیم.


وی بیان داشت: امکانات ما در حد قهرمانی جهان و آسیا نیست و این دلیل مضاعفی است بر عدم موفقیت احتمالی. آنچه که مسؤولان هزینه می‌کنند باید انتظار داشته باشند و در این بین امیدواریم که شرمنده مردم نباشیم. به هر حال به عشق مردم و با امید کسب نتیجه پای به این میدان گذاشته‌ایم و خیلی واضح است که در دنیای امروزی بدون امکانات نمی‌توان کاری را پیش برد.


مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف (مربی اسبق تیم قزاقستان) روزهای ۴ و ۵ خرداد با حضور ۱۸۱ کشتی گیر از کشورهای ایران، قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، بلاروس، اوکراین، قرقیزستان، گرجستان، روسیه، بلغارستان، مولداوی و مغولستان در اوزن المپیکی (۶ وزن) در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد که در پایان تیم ایران در وزن ۶۰ کیلوگرم توسط علیرضا نجاتی به مدال طلا، در وزن ۸۷ کیلوگرم توسط رامین طاهری به مدال نقره و در اوزان ۶۷، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم توسط محمدجواد رضایی، پژمان پشتام و شهاب قوره جیلی به مدال برنز دست یافت. محمدهادی ساروی و آرمان علیزاده در اوزان ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز پنجم شدند.


پیام بویری در وزن ۷۷ کیلوگرم، یوسف قادریان و مهدی فلاح در وزن ۸۷ کیلوگرم و محمد یگانه در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز دیگر نمایندگان کشورمان در این مسابقات بودند که از دور رقابت‌ها کنار رفتند.


در رده بندی تیمی نیز تیم روسیه قهرمان شد، ایران بعنوان نایب قهرمانی رسید و تیم قزاقستان در جایگاه سوم قرار گرفت.


ورزشی **۱۰۶۷**۲۰۲۴

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha