۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83336080
T T
۰ نفر
پویایی بدنی ۷۳۰ دانش آموز دارای نیاز ویژه در کردستان

سنندج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش استثایی کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری پویایی بدنی بیش از ۷۳۰ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه مقاطع مختلف تحصیلی استان در قالب طرح حیاط پویا انجام شد.

خلیل رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در ۳۷ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استان و متناسب با سن و شرایط خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه استان اجرا شد.


وی افزود: در قالب این طرح بیش از ۷۳۰ دانش آموز با نیاز ویژه در دوره های مختلف تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای در هفت شهرستان با انجام فعالیت های بدنی ساده و در حداقل زمان ممکن از فوائد و اثرات ورزش و بازی بهره مند شدند.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: در این طرح تلاش شده با ایمن سازی، بهسازی و مناسب سازی حیاط مدرسه از طریق رنگ آمیزی، ترسیم اشکال، جداول، خطوط موازی بر روی کف و دیوارها که هر کدام مُعرف یک بازی هستند زمینه نشاط و شادابی دانش آموزان فراهم شود.


وی اضافه کرد: در قالب این طرح همچنین با نصب وسایل کم هزینه و بی خطر در حیاط مدرسه زمینه تحرک و فعالیت بدنی دانش آموزان خاص ازجمله دانش آموزان کم توان ذهنی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی و سایر دانش آموزان با نیازهای ویژه در ساعات تفریح و اوقات فراغت تا حدود بسیار زیادی فراهم شد.


رنجبر گفت: دانش آموزان در طول زنگ های ورزش و تفریح با انجام حرکات ورزشی مناسب و بازی برروی نقاشی ها و اشکال ترسیم شده خود به خود به تحرک و جنب و جوش وادار شده و همچنین ابزاری برای ایجاد پیوندهای دوستی و محبت بین آنان فراهم شود.


وی ایجاد انگیزه برای تحرک، پویایی، توسعه شادابی ونشاط روحی روانی درمدارس با نیازهای ویژه ازجمله محورهای اصلی اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح، آشنایی دانش آموزان با روش های صحیح ورزشی وبازی های سالم، شاداب سازی حیاط و فضای مدرسه است.


در سال تحصیلی جاری هفت هزار و ۱۷۰ دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل بودند.
۷۳۴۸/‌۹۱۰۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha