۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۰۴
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 83335694
T T
۰ نفر
قدردانی امام جمعه نجف از مخالفت عراق با بیانیه ضد ایرانی نشست عربی

بغداد – ایرنا- خطیب جمعه صحن حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف ضمن محکوم کردن سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، از مواضع "برهم صالح" رئیس جمهوری عراق در نشست اخیر اعراب و مخالفت با بیانیه ضد ایرانی آن در نشست مکه قدردانی کرد.

"سید صدر الدین القبانچی" امام جمعه صحن حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف در خطبه‌های جمعه گفت: اقدام رئیس جمهوری عراق در مخالفت با نحوه تعامل بیانیه پایانی با مسائل منطقه و ایران کاری ارزشمند بود.


برهم صالح روز پنجشنبه در نشست اضطراری سران عرب که به دعوت و میزبانی سعودی‌ها برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت راهبردی تقویت روابط با ایران، تنها راه رفع بحران و تنش در منطقه را گفت و گوی مستقیم و راه حل های مسالمت آمیز دانست و نسبت به آثار شوم هر گونه درگیری احتمالی بر همه کشورها از جمله عراق هشدار داد.


هیأت عراقی به سرپرستی صالح همچنین با قطعنامه پایانی این نشست که اتهامات تکراری، بدون دلیل و ناروا متوجه ایران کرده بود، مخالفت کرد.


خطیب جمعه نجف اشراف با قدردانی از مواضع صالح اضافه کرد: نشست سران درست عکس آنچه که انتظار داشتیم موضع گرفت و بجای محکوم کردن تجاوز نظامی در بحرین و یمن، نه تنها به ایران حمله کرد بلکه از متجاوزان در یمن و بحرین نیز جانبداری کرد.


القبانچی گفت: مواضع سران عرب بگونه ای بود که گویی خطر و تهدیدی به نام رژیم صهیونیستی و داعش در منطقه وجود ندارد.


وی افزود: رئیس جمهوری موضع ارزشمندی در برابر این بیانیه گرفت و تاکید کرد که عراق از روابط خود با ایران دست برنخواهد داشت.


خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از خطبه‌های امروز خود با اشاره به اهمیت مساله فلسطین و قدس برای اسلام و مسلمانان، تاکید کرد که فلسطین مسأله‌ای عربی یا ایرانی نیست بلکه یک موضوع عدالتخواهانه است که در وجدان همه مسلمانان وجود دارد و کسانی که طرح ادعایی "معامله قرن" را مطرح کرده‌اند، تحقق آن را حتی در خواب هم نخواهند دید و تلاش آنان زوال اسرائیل را نزدیک تر خواهد کرد.


وی با ضروری خواندن وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی گفت: امروز نبرد ما باید با دشمن حقیقی باشد نه اینکه به خواست دشمن سرگرم درگیری‌های داخلی خود شویم.


القبانچی تاکید کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس نشانگر هوشمندی و شجاعت امام خمینی (ره) است و می‌بینیم که هر سال در چنین روزی، خواب صهیونیست‌ها چگونه شفته می‌شود.


درهمین حال امروز همزمان با روز جهانی قدس صدها هزار نفر از عراقی‌ها در شهرهای مختلف از جمله بغداد، کربلا، نجف، دیاله، موصل، سلیمانیه با برگزاری تجمع یا راهپیمایی ضمن محکوم کردن سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های یکطرفه و مطلق آمریکا از تل آویو بر یکپارچگی مسلمانان و کشورهای منطقه و اهمیت نقش مقاومت اسلامی در این زمینه تاکید کردند.


خاورم *۴**۳۸۰**

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha