۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83334050
T T
۰ نفر
ناحیه ۳۳۰ هکتاری عظیمیه قزوین در مرحله آماده سازی است

قزوین – ایرنا – شهردار قزوین گفت: ناحیه ۳۳۰ هکتاری عظیمیه این شهر در مرحله آماده سازی قرار دارد اما هیچگونه تاسیسات خدمات رسانی در آن اجرا نشده است.

به گزارش ایرنا، علی صفری روز شنبه در جلسه کارگروه عمران شهری تاکید کرد: مطالعات مجموعه شهری عظیمیه در سال ۹۳ آغاز شد و فاز نخست آن در حال حاضر به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.
وی ادامه داد: وجود لوله اصلی خط انتقال گاز و شبکه فیبر نوری به همراه نامشخص بودن وضعیت صدور پروانه اراضی سه روستای حسن آباد، اکبر آباد و امیرآباد روند اجرای عملیات را کند ساخته است.
صفری با اشاره به میزان پیشرفت تقاطع های ورودی و خروجی پل یادگار امام در شمال شهر قزوین، ادامه داد: این طرح که براساس تفاهم نامه شهرداری با راه و شهرسازی صورت گرفته هم اینک به علت بهانه گیری های بی مورد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با وقفه رو به رو شده است.



تامین آب شرب و فاضلاب شهرک عظیمیه به یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
مدیرکل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز در این نشست گفت: براساس برآوردهای اولیه، هزینه های آبرسانی به اراضی ۳۳۰ هکتاری عظیمیه شامل مخزن آب ۴۰ هزار متر مکعبی، ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و شبکه توزیع به ۹۲۰ میلیارد ریال و برای شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب آن نیز به ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
داراب بیرانوندی اضافه کرد: اعتبارات لازم از منابع داخلی شرکت برای انجام چنین طرحی وجود ندارد و به نظر می رسد که منابع یاد شده باید از طریق استان یا فروش بخشی از اراضی محل تامین شود.
۸۰۵۴* ۶۱۰۱


سرخط اخبار استان‌ها