امام راحل با ایمان به حقیقت راه، مسیر انقلاب را به سرمنزل پیروزی رساند

تهران- ایرنا- اسقف اعظم ارامنه گفت: امام راحل (ره) با ایمان به حقیقت راه و ایمان و باور به مردم وطن ، مسیر انقلاب را به سرمنزل پیروزی رساند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، سبو سرکیسیان در مراسم گرامیداشت حضرت امام راحل از سوی شورای خلیفه گری ارامنه در کلیسای سرکیس مقدس،افزود: اگرچه انقلاب اسلامی ایران مانند هر حرکت انقلابی دیگر، احیانا با سختی و نقاط ضعف و قوتی روبرو شد اما آنچه اهمیت دارد این است که ایشان آن چنان مواضعی بنیان نهاد که امروز ایران را در جهان مطرح ساخته است.
وی ادامه داد: به عنوان جامعه ارامنه برای ما بسیار جالب بود هنگامی که امام راحل (ره) به محل تولد خود برای زیارت و سرکشی رفتند و روستائیان و ساکنان محل از جوانان تا سالخوردگان برای دیدار حاضر شدند، سراغ کدخدای ارمنی و جامعه ارامنه  که با آن ها آشنا بود را گرفت.
اسقف اعظم گفت: این امر نشان دلبستگی ایشان به آحاد شهروندان و ملت شریف ایران و نیز نشان دهنده علاقه استوار و پایدار ایشان به وطن است.
وی ادامه داد: امروز یکی از بزرگترین چالش های جامعه ایران این است که تا چه حد می توانیم نسبت به مبانی اصول امام وفادار باشیم و متعهد بمانیم این نکته بسیار مهمی است چراکه مردم ایران به عنوان رهبر دینی باور آوردند.
سرکیسیان اضافه کرد: امروز این سوال مهمی است که رهبران دینی و غیردینی کشور تا چه حد در مسیر امام راحل، راه می سپارند.
اسقف اعظم ارامنه گفت: ما دعا می کنیم که واقعا زندگی، سلوک و آموزه های امام راحل (ره) رهنمود همه ما باشد. همه می توانند ساعت ها و روزها درباره نکات مثبت زندگی امام راحل سخن بگویند اما نکته مهم این است که ایشان راهی را نشان داده اند که در آن مسیر ره بسپاریم.


*باید تلاش خود را در جهت وحدت ادیان الهی به کار بگیریم
محمدرضا موحدی مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل(ره) نیز در این آیین گفت: ما در شرایطی در جهان قرار گرفتیم که پیروان ادیان الهی به ویژه علما و روشنفکران آنها با دو تلاش مواجه هستند. اول آن که باید تلاش کنند مردم را مانند همیشه به توحید و یگانه پرستی دعوت کنند.
وی ادامه داد: امروز مشکلی جلوی راه علمای دینی است و آن این است که بسیاری از افراد چه در نقش سران کشورها و چه در نقش احزاب و گروه ها به نام دین و پیامبران کارهایی را مرتکب می شوند که این کارها ناشایست و مخالف دستورات انبیای الهی است.
موحدی اضافه کرد:  متاسفانه این اقدامات را تقریبا در همه ادیان مشاهده می کنیم.
مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل گفت: باید تمام تلاش خود را در جهت وحدت ادیان الهی و بیان مشترکات آن ها به کار بگیریم.
موحدی افزود: به جامعه ارامنه و مسیحیان می گویم که ما در زیارت های خود در شهر مقدس قم و حضرت عبدالعظیم شهر ری به طور متوسط بیشتر از ۱۰ میلیون مرتبه در سال به حضرت مسیح(ع) سلام می دهیم.
وی اضافه کرد: شایسته است که پیروان ادیان الهی این پیوند ها را قوی تر کنند تا بتوانند بر گروه هایی که چهره زشتی از ادیان الهی به نمایش گذاشتند، فائق آیند.
اجتمام*۹۱۸۵*9105

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha