۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83324916
T T
۰ نفر
تاكید رئیس جمهوری بر مشورت با بخش خصوصی است

تهران- ایرنا- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: تاكید رئیس جمهوری بر این است كه دولتمردان با بخش خصوصی مشورت كرده و پس از آن تصمیم بگیرند.

«محمدرضا انصاری» چهارشنبه شب در حاشیه دیدار رئیس‌جمهوری با كارآفرینان و فعالان اقتصادی در محل سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این مشورت بسیار خوب است و دو طرف را به هم نزدیك می كند زیرا هر دوی آنان حسن نیت داشته و به معیشت مردم فكر می كنند.
وی اظهار داشت: دیدار مسئولان عالی رتبه كشور با فعالان اقتصادی می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا دولت و تصمیم گیرندگان را در تماس با صاحب نظرانی كه درك واقعی از مسائل اقتصادی دارند، قرار می دهد.
به گفته وی، این جلسات به ویژه زمانی كه با رئیس جمهوری تشكیل می شود بسیار لازم است، زیرا در 40 سال‌ گذشته و حتی قبل از انقلاب كه دولت از درآمدهای نفتی برخوردار بود به تصمیم گیری بدون مشورت با بخش خصوصی عادت كرده بود.
رئیس شورای هماهنگی تشكل‌های فنی، حرفه‌ای و مهندسی كشور یادآور شد: گاهی اوقات دولت فكر می كند بخش خصوصی فقط به فكر جیب خودش است، این در حالی است كه با رونق اقتصادی كشور، وضعیت بخش خصوصی نیز بهبود یافته و بهبود معاش مردم از همین طریق فراهم می شود.
وی ادامه داد: چنین تماس‌هایی سبب می‌شود این تفاهم از مبنا شكل بگیرد، به ویژه در شرایط حساس كنونی و مواجهه با تحریم‌ها این سرمایه عظیم اجتماعی، انسانی و سازمانی كه به صورت بنگاه ها و شركت ها در كشور وجود دارد، بهترین ابزار دولت برای رفع تنگناهای موجود است.
نائب رئیس اتاق ایران خاطرنشان كرد: در این جلسات نباید فهرست بلند بالایی از مسائل و مشكلات عنوان شود، زیرا فرصت رسیدگی به همه آنها به وجود نمی آید.
وی تاكید كرد: مهمترین مسئله این است كه بین دولت و بخش خصوصی به ویژه اتاق‌های بازرگانی كه مجمع فعالان بخش خصوصی است، ارتباط و دیالوگ وجود داشته باشد.
به گفته این فعال اقتصادی، كارنامه اتاق های بازرگانی در سال گذشته روشن بود و در بسیاری موارد نظرها و آرایی را ابراز كردند كه امروز حقانیت آنها به اثبات رسیده است، وقتی دولت این موضوع را مشاهده می كند، می‌تواند بهتر به بخش خصوصی اعتماد كرده و این ارتباط دو جانبه بیشتر شود.
انصاری اظهار داشت: رفع تنگناهای امروز جامعه نیازمند ورود بیشتر ارز به كشور است، باید هرچه بیشتر به صادركنندگان تكیه كرده و به آنها میدان داده، اعتماد كرده و پشتیبانی كنیم تا به رفع مشكلات بپردازند.
وی ادامه داد: فعالان اقتصادی به صورت منفرد قادر به حل مشكلات و عبور از تحریم ها هستند، موضوعی كه در دوره گذشته تحریم‌ها نیز به روشنی ثابت شد و محدودیت‌های بین‌المللی مانع حركت آنان نشد، اما در عین حال باید حمایت شوند.
نائب رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری كرد در شرایط كنونی تحریم، دولتمردان به تسهیل شرایط برای صادركنندگان بپردازند زیرا آنان بیرون از كشور گرفتار مشكلات تحریم ها هستند، اما در داخل نیز گرفتار برخی كنترل ها شده اند.
انصاری اضافه كرد: این مشكلات و كنترل ها سبب شد در سال گذشته صادرات و ورودی ارز به كشور كاهش یابد، امروز نیاز داریم از اقدامات اشتباه گذشته درس گرفته و با ایجاد گشایش هایی، در راستای توسعه اقتصادی كشور حركت كنیم.
وی تاكید كرد: در 50 سال گذشته بسیاری اقتصادها نشان دادند كه با تكیه بر صادرات می توان از بحران های اقتصادی خارج شد زیرا امكان رونق تولید را ایجاد می‌كند.
اقتصام**3065**1883
۰ نفر