۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 83322614
T T
۰ نفر
چراغ حمایت از سیل زدگان روشن می ماند

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: شورای عالی رفاه بر پرفروغ نگه داشتن چراغ خدمات حمایتی به مردم آسیب دیده سیل زده و تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه امدادرسانی تاكید كرد.

نشست شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی امروز با حضور محمد شریعمتداری، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی (سه شنبه) برگزار شد و در آن مباحث اصلاح اساسنامه صندوق های بیمه ای حمایتی و اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده توسط سازمان بهزیستی، كمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان ارائه شد.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی درباره مصوبات این نشست كه در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: با تركیب تمام اعضا جلسه ‌ای تشكیل شد و با توجه به اینكه تعدادی از صندوق‌های بیمه‌ ای حمایتی اساسنامه قانونی ندارد یا اینكه ساختار آنها باید مورد بازنگری و اصلاح شورای عالی قرار گیرد بحث شد.
وی با بیان اینكه 14 تا 15 صندوق مشكل دارند، افزود: صندوق حمایتی بازنشستگی آینده ساز یكی از این صندوق هاست كه بر اساس پیشنهاد اعضا باید اساسنامه آن اصلاح شود و تقدیم شورای بالادستی مربوطه شود.
شریعتمداری اظهار داشت: ماده 15 قانون جامع ساختار رفاه و تركیب ذخایر و نحوه بهره برداری از صندوق ها باید در شورای عالی رفاه و بازنگری آن از دیگر مواردی بود كه در نشست شورای عالی رفاه بحث شد و دستورالعملی تهیه شد كه صندوق‌ها مكلف به اجرای آن شدند.
وی تاكید كرد: ذخایر دریافتی از بیمه شدگان باید در نهایت به نحوی مدیریت شود كه به توانایی و پایداری صندوق در ادامه مسیر تبدیل شود.
شریعتمداری افزود: یكی از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست كه با توجه به نظر رئیس جمهوری باید پیگیری شود، خروج صندوق ها از بنگاهداری است و از مهمترین مفاد ابلاغی به تمام صندوق ها خواهد بود.
اقتصام *9132* 3063
۰ نفر