۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83321133
T T
۰ نفر
حضور مجدد زاگرس در لیگ برتر هندبال در هاله ای از ابهام قرار دارد

كرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس اسلام آبادغرب با تاكید بر اینكه حضور مجدد این تیم در مسابقات لیگ برتر در هاله ای از ابهام قرار دارد، گفت: برای حضور دوباره در این رقابت ها به حدود 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم كه فعلا قدمی از سوی مسئولان برداشته نشده است.

سجاد اعظم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم هندبال زاگرس نه متعلق به شخص و گروهی خاص و نه متعلق به یك شهرستان است، بلكه این تیم متعلق به استان بوده و سال گذشته نیز به خوبی برای ورزش كرمانشاه در بالاترین سطح رقابت های هندبال كشور آبروداری كرد.
وی افزود: در حالی كه سال گذشته با حداقل بودجه و با مشقات و رنج فراوان توانستیم حضور بسیار خوبی در رقابت های لیگ برتر داشته باشیم و تا هفته های انتهایی فصل نیز مدعی اصلی كسب عنوان قهرمانی بودیم در نهایت با قرار گرفتن بر سكوی دوم ضمن كسب عنوان نایب قهرمانی، سهمیه حضور در باشگاه های آسیا را نیز كسب كردیم.
اعظم تصریح كرد: كل هزینه های باشگاه در سال گذشته اعم از قرارداد بازیكنان و كادر فنی و هزینه های رفت و برگشت و اسكان به هشت میلیارد ریال رسید كه این رقم با توجه به افزایش هزینه ها برای فصل آتی به هیچ عنوان پاسخگو نخواهد بود.
مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده و با توجه به اینكه امسال باید درصدی به مبلغ قرارداد بازیكنان تیم اضافه شود، حداقل باید با 12 میلیارد ریال بودجه در مسابقات شركت كنیم، رقمی كه بیشتر تیم های دیگر حاضر در لیگ حداقل 2 تا سه برابر آن را هزینه می كنند.
وی با بیان اینكه حداكثر تا هشتم خرداد باید 400 میلیون ریال ورودی مسابقات را به فدراسیون بپردازیم، گفت: این درحالیست كه هنوز تیم ما در بلاتكلیفی محض به سر می برد و حضور یا عدم حضور زاگرس در رقابت های فصل آتی مشخص نیست.
اعظم همچنین اظهار داشت: تیم ما در حالی كه سال قبل توانست با حداقل امكانات و شرایط بهترین نتیجه ممكن را كسب و سهمیه رقابت های باشگاه های آسیا را كسب كند هیچ كدام از مسئولان و متولیان امر سراغی از تیم و بازیكنان زاگرس نگرفتند كه حداقل یك تبریك به آن ها بگویند.
مدیرعامل باشگاه زاگرس ادامه داد: در حالی كه چندماه از اتمام مسابقات فصل گذشته می گذرد هنوز هیچ كدام از مسئولان حتی یك جلسه با ما برگزار نكرده اند كه نظر مسئولان و بازیكنان این تیم را برای فصل آتی جویا شوند.
وی یادآوری كرد: این بی توجهی ها در حالی به باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب صورت می گیرد كه در این مدت چند استان دیگر پیشنهاد انتقال تیم را به آن جا ارائه كرده و خواستار این شده اند كه در شهر آن ها به مسابقه بپردازیم.
اعظم گفت: این در حالیست كه تیم زاگرس برای هر مسابقه داخل خانه اش حدود سه تا چهار هزار تماشاگر را به سالن می كشاند و شرایط به گونه ای بود كه با آغاز مسابقه مجبور به بستن درب سالن می شدیم، هوادارانی كه البته نه فقط از شهر اسلام آبادغرب بلكه از كل استان خود را به مكان برگزاری مسابقه رسانده و تیم مورد علاقه اشان را تشویق می كردند.
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: چنین هواداران پرشوری كه در میان آن ها از كودك هفت - هشت ساله تا پیرمرد 70- 80 ساله وجود دارد چگونه به انتقال تیم به شهر و استانی دیگر رضایت دهیم.
وی ادامه داد: شرایط تیم زاگرس به گونه ای است كه اكنون بسیاری از بازیكنان خوب هندبال ایران تمایل دارند تا برای فصل آینده در این تیم بازی كنند ولی متاسفانه شرایط به گونه ای است كه نمی توانیم به دلیل مبلغ قرارداد خیلی هایشان را به خدمت بگیریم.
اعظم همچنین با اشاره به اضافه شدن چند تیم به رقابت های امسال لیگ برتر كه عمدتا فاصله بسیار زیادی با كرمانشاه دارند، افزود: سال گذشته اكثر مسیرها را زمینی طی می كردیم و برای سفر به استان های دیگر با اتوبوس رهسپار می شدیم تا در هزینه ها صرفه جویی شود.
مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب ادامه داد: به عنوان مثال تیم ما برای بازی مقابل حریف سبزواری با اتوبوس راهی این شهر شد كه حدود یك هزار كیلومتر از كرمانشاه فاصله دارد اما اگر امسال هم بخواهیم همین گونه رفت و آمد كنیم با بازیكنانی خسته باید مقابل حریفان ظاهر شده و به طور قطع نتایج خوبی هم كسب نخواهد شد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال كه آیا تقاضای ملاقات با استاندار را مطرح كرده اید، گفت: از ابتدای امسال ده ها بار خواستار ملاقات با آقای بازوند بوده ایم ولی متاسفانه این موضوع هنوز تحقق پیدا نكرده است.
اعظم تصریح كرد: هرچند استاندار فصل گذشته به تیم ما خیلی كمك كرد و حمایت های مادی و معنوی لازم را از باشگاه انجام داد ولی برای فصل آتی زمان به سرعت در حال سپری شدن است و هنوز كاری انجام نشده است.
مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس اسلام آبادغرب با بیان اینكه عدم حضور این تیم در فصل آتی رقابت های لیگ برتر ممكن است تبعات اجتماعی ناخوشایندی در اسلام آبادغرب به همراه داشته باشد، گفت: هر زمانی كه با مردم مواجه می شوم آن ها مشتاقانه در مورد فصل آتی لیگ برتر و زمان شروع این رقابت ها سوال می پرسند در حالی كه از خیلی مشكلات باشگاه بی اطلاع هستند و نمی دانند در چه وضعیت نامناسبی قرار داریم.
وی گفت: شاید یكی از علل بی توجهی به تیم زاگرس شهرستانی بودن این تیم است كه خیلی هایی كه می توانند كمك كنند از انجام آن دریغ می كنند.
اعظم در پایان بار دیگر با تاكید بر اینكه تیم هندبال زاگرس متعلق به تمام مردم استان كرمانشاه است، از استاندار، نمایندگان مجلس، مدیركل ورزش و جوانان و همه دلسوزان ورزش خواست كه تا فرصت باقیست فكری برای این تیم بكنند.
تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر باشگاه های كشور از 16 مسابقه خود صاحب 10 پیروزی، چهار تساوی و 2 شكست شد و با كسب 24 امتیاز پس از تیم سپاهان عنوان نایب قهرمانی مسابقات را كسب كرد.
7458/8066
۰ نفر