۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۷
کد خبر: 83320484
T T
۰ نفر

نبود نظارت جدی به نابسامانی صنعت خودرو منجر شده است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۷
کد خبر: 83320484
نبود نظارت جدی به نابسامانی صنعت خودرو منجر شده است

زنجان - ایرنا - عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نبود نظارت جدی متولیان امر در صنعت خودرو به نابسامانی این بخش منجر شده است و حتی اقدامات مقطعی نیز در این خصوص چندان اثری ندارد.

محمد عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای تعادل بخشی به وضعیت بازار خودرو راهكارهایی از قبیل عرضه با پنج درصد زیر قیمت بازار اعلام كرده بود.
وی اظهار داشت: وضعیت خودروی كشور با مشكلات عدیده ای همچون كمبود نقدینگی، كاهش یا تولید حداقلی خودروسازان مواجه شده و از طرفی ارائه راهكارها برای كاهش قیمت، تاكنون موثر نبوده است.
نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر صمت نیز با حضور در كمیسیون صنایع توضیحاتی را در ارتباط با مشكلات صنعت خودرو ارائه كرد كه در مجموع برای اعضا چندان قانع كننده نبود.
وی اضافه كرد: برای تعادل بخشی به وضعیت خودروی كشور و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها، اقداماتی از قبیل جلوگیری از درج قیمت در سایت ها و یا كانال های مرتبط كارآیی لازم را ندارد.
عزیزی افزود: قیمت كالا در بازار بر اساس تولید، عرضه و تقاضا تعیین می شود، لذا با توجه به كاهش تولید بطور قطع میل و تقاضا در بازار بیشتر خواهد شد و این افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.
وی خاطرنشان كرد: خودروسازان طی 2 سال گذشته با كاهش عرضه خودرو مواجه بودند و این در حالی است كه سالانه تقاضای بیش از یك میلیون خودرو در كشور وجود دارد.
9646/6085
۰ نفر