۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۱۰
کد خبر: 83320406
T T
۰ نفر
20 طرح در خراسان جنوبی راه اندازی و عملیاتی می شود

بیرجند - ایرنا - همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی 20 پروژه با اعتبار 670 میلیارد تومان در این استان بهره برداری یا كلنگ زنی می شود.

به گزارش ایرنا، مهمترین این پروژه ها راه اندازی رسمی 124 كیلومتر باند دوم در استان است كه امروز (دوشنبه) در سفر محمد اسلامی و معاونان وی به خراسان جنوبی انجام می شود.
بهره برداری از 798 واحد مسكن مهر تعاونی ارتش و برپایی آیین پایانی 30 هزار واحد مسكن مهر استان از برنامه های شاخص سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است.
افتتاح و شروع عملیات ایمن سازی سه نقطه پرحادثه، شروع عملیات سالن ترمینال فرودگاه بین المللی بیرجند با اعتبار 19 میلیارد تومان، شروع عملیات راه آهن آنتنی فردوس و 60 كیلومتر باند دوم (قطعات جدید)، شروع عملیات مسكن خیرین مسكن ساز و خانه محله 17 شهریور در مركز استان از دیگر پروژه ها است.
براساس گزارش روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، وزیر راه و شهرسازی در سفر یك روزه برای پروژه های مركز استان و معاونان وی به شهرستان های نهبندان، طبس، فردوس و درمیان سفر می كنند.
باندهای دوم افتتاح در محور دیهوك - راور و دیهوك - فردوس به طول 58 كیلومتر، بیرجند - زاهدان به طول 17 كیلومتر، اسدیه - بیرجند به طول 16 كیلومتر، سه راهی روم - آفریز به طول 12 كیلومتر، بیرجند - قاین به طول 25 كیلومتر و طبس - یزد 6 كیلومتر از جمله برنامه های این سفر یك روزه است.
همچنین همزمان با سفر اسلامی عملیات اجرایی باندهای دوم شوسف - نهبندان به طول 17 كیلومتر، دیهوك - فردوس 18 كیلومتر و طبس - یزد به طول 25 كیلومتر آغاز می شود.
یكی دیگر از برنامه های وزیر افتتاح و بازدید از پروژه های بازآفرینی شهری خواهد بود كه در راستای افزایش خدمات بیشتر به بافت های فرسوده و سكونتگاه ها احداث خانه محله، كتابخانه، سالن ورزشی، ساخت مسكن، آسفالت معابر در محلات هدف پیش بینی شده است.
در این خصوص سالن ورزشی انتهای محله موسی بن جعفر (ع) برای دانش آموزان ساخته شده كه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.
وی همچنین از پروژه در دست اجرا و اجرا شده در این محلات بازدید خواهد كرد.
شروع عملیات ساخت مسكن توسط خیرین مسكن ساز و عملیات احداث و شروع در شمال شهر بیرجند و شهر فردوس نیز از برنامه های این سفر است.
بنابر این گزارش با توجه به اینكه یكی از پروژه های مهم و درخواست بحق مردم فردوس شروع عملیات اجرایی آنتنی راه آهن فردوس به طول 73 كیلومتر است؛ زیرسازی راه آهن آنتنی به شهرستان فردوس با مبلغ 101 میلیارد تومان كلنگ زنی خواهد شد كه پیمانكار پروژه مشخص و تجهیز كارگاه انجام شده و عملیات اجرایی پروژه به صورت رسمی از فردا آغاز می شود.
پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری بافق - مشهد یكی از مهمترین پروژه های سطح كشور است كه به عنوان یكی از پروژه های با اولویت وزارت و راه و شهرسازی كلنگ زنی می شود.
بهره برداری از 798 واحد مسكن مهر تعاونی ارتش در بلوار شهید ناصری بیرجند نیز جزو برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان است كه با تحویل این پروژه مراسم اختتامیه مسكن مهر استان برگزار خواهد شد.
همچنین 6 پروژه ایمن سازی نقاط پرحادثه در برنامه های سفر پیش بنی شده كه سه نقطه به بهره برداری رسیده و سه نقطه جدید عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
استان مرزی و كویری خراسان جنوبی به مركزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و سومین استان پهناور ایران از نظر وسعت به شمار می رود.
9893*3028
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد