۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۵۹
کد خبر: 83311940
T T
۰ نفر

بارش باران در كهگيلويه و بويراحمد پيش بيني مي شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۵۹
کد خبر: 83311940
بارش باران در كهگيلويه و بويراحمد پيش بيني مي شود

ياسوج- ايرنا- كارشناس اداره كل هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد گفت: فردا دوشنبه با نفوذ جريانات گرم و مرطوب جنوبي، ناپايداري هايي به صورت افزايش ابر، در نقاط مستعد تگرگ، گاهي رگبار پراكنده همراه با رعد و برق و گاهي وزش باد شديد، در اين استان پيش بيني مي شود.

ولي بهره مند روز يكشنبه در اين باره در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بررسي نقشه ها و مدل هاي هواشناسي بيانگر نفوذ جريانات گرم و مرطوب جنوبي از فردا تا اواخر هفته خواهد بود.
وي افزود: با توجه به ماهيت رگباري بارش ها احتمال شديد بودن آنها در برخي مواقع دور از انتظار نيست.
كارشناس اداره كل هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: همچنين همزمان با كهگيلويه و بويراحمد براي بخشي از مناطق فارس كه هم مرز با اين استان ما هستند بارش شديد رگبار باران پيش بيني مي شود.
وي تصريح كرد: بنابراين تدابير لازم جهت عبور و مرور در جاده هاي استان و بخش كشاورزي صورت گيرد.
بهره مند عنوان كرد: ظرف 24 ساعت گذشته گرمترين و سردترين نقاط كهگيلويه و بويراحمد درجه سانتي گراد به ترتيب امامزاده جعفر 36.4 و ياسوج و سي سخت 8 درجه سانتي گراد بوده اند.
دفتر مطالعات پايه منابع آب ايران كهگيلويه و بويراحمد را در سال زراعي 97و 98 از نظر ميانگين بارندگي استان ها در رتبه دوم پربارش ترين ها اعلام كرده است.
سال هايي كه كمتر از ميانگين بلند مدت در منطقه اي باران ببارد را خشكسالي و بيشتر از اين ميانگين را ترسالي مي خوانند.
كهگيلويه و بويراحمد با مساحتي حدود 16 هزار و 249 كيلومترمربع، سرزميني مرتفع و كوهستاني با اقليم سردسيري و گرمسيري در جنوب غربي ايران قرار دارد.
اين استان يك درصد مساحت كشور را در اختيار دارد.
9868/1662

سرخط اخبار استان‌ها