۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹
کد خبر: 83310027
T T
۰ نفر

رهبر گروه 'امت اسلام' آمريكا: يهودستيز نيستم

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۹
کد خبر: 83310027
رهبر گروه 'امت اسلام' آمريكا: يهودستيز نيستم

تهران-ايرنا- «لوئيس فراخان» رهبر گروه «امت اسلام» آمريكا در واكنش به اقدام فيس بوك در جلوگيري از دسترسي وي به اين شبكه اجتماعي، اتهام يهودي ستيزي را كه به همين بهانه صفحه او مسدود شده است را رد كرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاري آسوشيتدپرس، فراخان در سخنراني در كليساي كاتوليك در شيكاگو تاكيد كرد وقتي «از كلام خدام پيروي مي كند» كسي نبايد از دست او عصباني شود. وي همچنين گفت كه از «حقيقت» آگاه است و «يهوديان خوب و خوش طينت را از يهوديان شيطان صفت» متمايز مي داند.
فراخان بعد از اقدام فيس بوك در مسدود كردن صفحه شخصي خود در اين شبكه اجتماعي، روز پنجشنبه به دعوت «مايكل فلِگر» كشيش اين كليساي كاتوليك براي سخنراني در اين كليسا حاضر شد.
فيس بوك فراخان را به همراه «الكس جونز» از نظريه پردازان توطئه و «مايلو يِناپولِس» از مقامات محافظه كار آمريكايي و سردبير سابق تارنماي دست راستي بريتبارت نيوز، از دسترسي به اين شبكه اجتماعي منع كرده است. مسئولان فيس بوك گفته اند كه اين افراد ممنوعيت آن درباره «افراد خطرناك» را نقض كرده اند.
فراخان كه اين هفته 86 ساله مي شود، در اين سخنراني همچنين اتهام ديگري عليه او درباره زن ستيز بودن را رد كرد و گفت كساني كه فكر مي كنند اشاعه دهنده حس نفرت است شناخت خوبي از او ندارند و با او وارد گفت و گو نشده اند.
«بليس كوپيك» كاردينال كليساي كاتوليك شيكاگو عصر جمعه با انتشار بيانيه اي اظهارات فراخان را محكوم كرد و گفت فلگر با او و ديگر مقام هاي وابسته به حوزه اسقف اعظم براي دعوت از فراخان مشورت نكرده است.
فلگر كه از سرشناس ترين فعالان شيكاگو است از تصميم خود براي دعوت از رهبر جنبش «امت اسلام» كه بيشتر اعضاي آن را سياه پوستان مسلمان آمريكا تشكيل مي دهند، دفاع كرد و گفت: فراخان به عنوان مدافع در يك سخنراني آزاد به اقدام فيس بوك پاسخ داده است.
پيش از آغاز سخنراني فراخان، برخي ازمقامات موزه هولوكاست ايلينوي نيز در مخالفت با فلگر او را متهم كردند كه تريبوني را در اختيار فردي كه حس تنفر را اشاعه مي دهد، قرار داده است.
رئيس اين موزه و يكي از بازماندگان هولوكاست در اين زمينه گفت: وقتي رهبران اجتماعات همچون فلگر به فردي زن ستيز و يهودستيز فرصتي براي ابراز ديدگاه هايش را مي دهند اين امر «تهديدها عليه همه بشريت را افزايش مي دهد»
اختلافات مايكل فلگر با رهبر اين كليساي كاتوليك سابقه دارد.
اتحاديه ضدافترا مستقر در نيويورك و مركز حقوقي فقر جنوبي در آمريكا به بهانه اظهارات فراخان كه از ديدگاه هاي آنها يهودستيزانه و ضد سفيدپوستان است،او را فردي افراطي توصيف كرده اند.
فيس بوك در مسدود كردن صفحه فراخان و برخي ديگر از افراد اشاره اي به جزييات اظهارات آنها نكرد و فقط اعلام كرده كه اين شبكه اجتماعي همواره افراد و گروه هايي را كه در اظهارات خشونت آميز و تنفرآميز نقش دارند يا در چنين فعاليت هايي دخيل هستند، بدون در نظر گرفتن ايدئولوژي سياسي آنها از دسترسي به فيس بوك محروم مي كند.
به گزارش ايرنا، لوييس فراخان فعال مدني و رهبر جنبش امت اسلام در آمريكا است؛ او به عنوان يكي از رهبران جنبش دفاع از حقوق انساني و مدني سياه پوستان و مسلمانان، بر اين باور است كه در جامعه آمريكا بايد همه انسانها جدا از دين و رنگشان، از احترام و عدالت برابر برخوردار باشند.

اروپام**9158**2040

سرخط اخبار جهان