۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۰۹
کد خبر: 83306323
T T
۰ نفر
هدف از «سر سفره خدا» ترغیب روزه اولی‌ها به فضائل اخلاقی است

تهران- ایرنا- تهیه كننده برنامه «سر سفره خدا» كه چهار سال است با فرا رسیدن ماه مبارك رمضان روی آنتن شبكه «نهال» می‌رود، گفت: هدف از تولید این برنامه ایجاد نشاط معنوی و ترغیب روزه اولی ها به فضائل اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سر سفره خدا در چهارمین سال تجربه خود با هدف ایجاد نشاط معنوی در كودكان ٩-١٢ سال و روزه اولی‌ها، ترغیب و تشویق كودكان به فضائل اخلاقی، تشخص بخشیدن به كودكان روزه‌دار و به خصوص با نگاهی ویژه نسبت به مسئولیت اجتماعی كودكان و تأثیرگذاری آنها در اجتماع به كارگردانی و تهیه‌كنندگی حمیدرضا عطارد، سحرهای ماه مبارك رمضان از كانال نهال پخش می شود.
تهیه كننده این برنامه گفت: به پیشنهاد شبكه كودك برای ساخت ویژه برنامه سحر برای كودكان، طرحی را ارائه دادیم به نام «سر سفره خدا» كه پس از پخش با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدیم، این استقبال باعث شد كه هرسال این ویژه برنامه را تولید كنیم.

** سر سفره خدا در ساعات سحر
عطارد، رویكرد اصلی این برنامه را تزریق نشاط و شادی برای روزه اولی ها دانست و افزود: این برنامه با محوریت ماه مبارك رمضان در فضایی كاملا شاد و پرنشاط به دنبال این است كه روزه اولی ها در ساعات سحر كاملا با نشاط در كنار والدین خود بنشینند و خاطره خوبی از سحرهای ماه مبارك رمضان داشته باشند.
تهیه كننده «سر سفره خدا» تشخیص بخشیدن به كودكان را از دیگر اهداف اصلی این برنامه دانست و افزود: ما می‌خواهیم به كودكانمان این شخصیت را بدهیم و امیدوار هستیم این برنامه حال خوبی را برای كودكان عزیزمان ایجاد كند.
وی ادامه داد: تمامی كسانی كه در قاب دوربین این برنامه حضور دارند در گروه سنی 9 تا 12سال هستند، گزارش هایی كه این بچه ها می‌گیرند و شخصیت اصلی نمایشی برنامه كه كودكی 10ساله به نام احسان است. امسال آیتم های جدیدی را برای این برنامه مدنظر گرفته ایم، اصلی ترین آیتم پلاتوهای نمایشی است و تمام سعی مان این بوده كه برنامه ای كاملا جذاب و آموزنده را روی آنتن داشته باشیم.

** با رویكرد مسئولیت پذیری جلو می‌رویم
عطارد رویكرد امسال برنامه «سر سفره خدا» را مسئولیت پذیری در كودكان عنوان و تصریح كرد: امسال با هدف مسئولیت پذیری در بین كودكان این برنامه را تولید كرده ایم تا اهمیت مسئولیت پذیری را كودكانمان درك كنند؛ مسئول بودن در قبال پدر و مادر، معلم، محیط زیست، جامعه این موضوعات با كارشناسی های اتاق فكر برنامه كه شامل اساتید علوم تربیتی دانشگاه و متخصصین علوم دینی ظرف 4 ـ 5 ماه شكل گرفته، تدوین شده است.
وی افزود: «سر سفره خدا» امسال با محوریت محله و مسجد شكل گرفته است و تمام تلاش مان این بوده حس و حال محله های قدیم و روح جمع هایی كه در آن محله ها بود، را زنده كنیم و كمی از فضای آپارتمان نشینی و ماشینی جامعه امروز دور شویم.
كارگردان «سر سفره خدا» خاطرنشان كرد: شبكه كودك به جای برنامه های سحرگاهی دیگر شبكه های سیما كه غالبا مناجات و گفتگوهای معارفی است به سمت موقعیت های نمایشی برای كودكان رفته است كه جذابیت بیشتری برای آنها دارد، برنامه های متفاوت و كاملا محتوایی كه هدف اصلی شبكه كودك است و با همراهی خوب مدیر شبكه و دیگر دست اندركاران توانسته ایم رضایت مخاطبانمان را جلب كنیم.
برنامه «سر سفره خدا» با اجرای حامد مدرس و بازیگری احسان مهدی، امیر سهیلی، محمد حاج بابایی و امید علی مردانی از ساعت 3 الی 4:30 بامداد مهمان سحرگاهی خانواده های ایرانی است.
فراهنگ**9210**3009
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ