۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۸
کد خبر: 83294215
T T
۰ نفر

90 درصد راههای خراسان شمالی هوشمندسازی شده است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۸
کد خبر: 83294215
90 درصد راههای خراسان شمالی هوشمندسازی شده است

بجنورد- ایرنا- ​مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: 90 درصد از راه های شریانی و اصلی این استان زیر پوشش تجهیزات و خدمات هوشمند جاده ای قرار دارد.

علی اصغر بدیعی مقدم روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اكنون 22 دستگاه دوربین ثبت تخلف و 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده های استان نصب و فعال است.
وی افزود: دوربین های ثبت تخلفات جاده ای قادر به شناسایی تخلف سرعت لحظه ای غیرمجاز و سرعت متوسط غیرمجاز بوده و می توانند تصویر پلاك خودرو متخلف را ثبت كنند.
بدیعی مقدم تصریح كرد: دوربین های ثبت تخلف جاده ای تصویر پلاك خودرو متخلف را ثبت و به پلیس راهور ارسال می كنند و پلیس راهور با استفاده از این اطلاعات، برگ جریمه را به نشانی مالك خودرو می فرستد.
وی گفت: دوربین های نظارت تصویری هم وضعیت تردد در جاده های استان را رصد می كنند.
بدیعی مقدم خاطرنشان كرد: اكنون 47 دستگاه ترددشمار، شمار خودروهای عبوری از محورهای استان را مخابره می كنند.
وی با اشاره به اینكه سه عامل خودرو، انسان و جاده در وقوع حوادث ترافیكی نقش دارند، گفت: عامل انسانی در بیش از 70 درصد از سوانح نقش دارد و این بدان معنا است كه با آموزش و فرهنگ سازی می توان از وقوع بخش قابل توجهی از تصادفات جلوگیری كرد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح كرد: توسعه خدمات و تجهیزات هوشمند جاده ای با هدف كاهش تصادفات و حوادث در محورها انجام می شود اما در این میان عامل انسانی نقش مهم تری در كاهش این حوادث دارد.
طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یكهزار و 343 كیلومتر است كه 1,54 درصد از راه های كشور را شامل می شود.
اكنون 166 كیلومتر بزرگراه، 432 كیلومتر راه اصلی و 745 كیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی خراسان شمالی هم چهار هزار و 654 كیلومتر است كه 3,6 درصد از راه های روستایی كشور را دارد و در رتبه 13 كشوری قرار گرفته است.
7185/5132

سرخط اخبار استان‌ها