۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۰۷
کد خبر: 83293714
T T
۰ نفر
معاون استاندار تهران: 30 اخلالگر بازار عید هنوز زندانی هستند

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران با تشریح فعالیت ها علیه دلالان بویژه در بازار گوشت مرغ گفت: هنوز 30 نفر از كسانی كه پیش از عید نوروز به علت برهم زدن بازار در بخش های مختلف دستگیر شده بودند در زندان هستند.

به گزارش ایرنا، محمد امامی امین روز شنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: دلالان میدان بهمن برای كسب سود بیشتر، مرغ را با قیمت بالاتری به دست مصرف كننده می رساندند كه با این دلالان برخورد شد.
وی با تشریح اقدامات برای كنترل قیمت گوشت مرغ ادامه داد: از سوی دیگر بنا شد شهرداری تهران مرغ را با حاشیه سود 2.75 درصد به ازای هر كیلو به دست مصرف كننده در میدان بهمن برساند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران گفت: نگرانی ما این بود كه این دلالان بروند در جای جدیدی تور خود را پهن كنند كه به دوستان تذكر دادیم مراقب باشند این شبكه كه باعث بهم ریختن بازار شده بود، در جای دیگری نفوذ نكند.
وی تصریح كرد: تصدی گری حاكمیت در این موضوع ها كار درستی نیست و علت آنكه ما به عرضه مرغ در بازار ورود كرده ایم برای كنترل بازار است.
امامی امین تاكید كرد: در یك بازه زمانی تعیین شده بنا است مجموعه ای از زنجیره های تولید، توزیع و كشتارگاه ها تشكیل و به این طریق دست دلالان از بازار كوتاه شود.
وی با بیان اینكه قیمت هر كیلو مرغ 11 هزار و 500 تومان است و عرضه آن با قیمتی بیش از این رقم تخلف محسوب می شود اظهارداشت: كارگروهی نیز برای كاهش این قیمت در استانداری و با مشاركت سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان میادین میوه و تره بار تشكیل شده است.
امامی امین اظهارداشت: در مورد مرغ نیز برای كوتاه كردن دست دلالان از بازار میوه و تره بار میدان بهمن، مدیریت و عملیات اجرایی این منطقه به سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری واگذار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران گفت: به تبع این اقدام، بنا شد اداره پشتیبانی امور دام قیمت مرغ را تعیین كند و برای توزیع به دست مصرف كننده برساند تا این محصول در كوتاه ترین مسیر از طریق تولیدكننده به دست مصرف كننده برسد.
امامی امین یادآورشد: از سوی دیگر در ستاد تنظیم بازار استان امروز بنا شد برای ارزیابی و اطمینان خاطر از وجود تمامی كالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، كارگروهی تشكیل شود تا نسبت به توزیع برخی اقلام مانند برنج و شكر كه قیمت آنها افزایش یافته است، اقدام كند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران به مصوبه ستاد تنظیم بازار برای ممانعت از برگزاری نمایشگاه عرضه كالا به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان اشاره و بیان كرد: سال گذشته نیز این موضوع تصویب و برگزاری جشنواره های فروش فوق العاده تصویب شد.
وی تاكید كرد: اگر پیش از عید نوروز نیز شهرداری اقدام به برگزاری نمایشگاه بهاره كرد برای عرضه محصولات و تولیدات زنان سرپرست خانوار بود.
امامی امین افزود: اكنون برگزاری هر نوع نمایشگاهی مستلزم تصویب در ستاد تنظیم بازار استانداری است.

**پیش بینی كاهش قیمت گوشت قرمز
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران به روند كاهشی قیمت گوشت نیز اشاره كرد و گفت: امسال به علت كاهش قیمت علوفه و دسترسی آسان دام زنده به آن، قیمت دام زنده نیز كاهش یافته و به زودی در بازار نیز شاهد شیب نزولی نرخ این محصول خواهیم بود.
وی ضمن ابراز امیدواری برای شكل گیری وزارت بازرگانی، وضعیت نابسامان كنونی بازار را ثمره نبود چنین وزارتخانه ای برشمرد و اضافه كرد: با تشكیل این وزارت می توان شاهد حذف دست دلالان از شبكه توزیع كشور بود چون بخش مهمی از نابسامانی اقتصاد به خاطر حضور كسانی است كه نقش دلالی را در این سیستم بازی می كنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استانداری تهران گفت: قطعا منافع اقتصادی این شبكه دلالی به تنهایی تامین نمی شود و كسانی كه به دنبال منافع نامشروع هستند این زنجیره را تكمیل می كنند و موجب افزایش قیمت كالاها می شوند.

**فشارها برای زیاد نشدن قیمت نان
وی در خصوص افزایش قیمت نان نیز با بیان اینكه باید واقع نگرانه با این موضوع برخورد كرد گفت: قیمت نان طی چهار سال گذشته افزایش نیافته در حالی كه نرخ خدمات زیرساختی، دستمزدها، حمل و نقل، عوارض و مالیات بیشتر شده است.
امامی امین با بیان اینكه قیمت نان در این مدت افزایش نیافته اما نانوایان برای جبران هزینه های مازاد از كیفیت و حجم نان كاسته اند، خاطرنشان كرد: هر زمان كه قصد افزایش قیمت نان را داشته ایم جریانی وارد شده و فشار آورده است تا هزینه ها افزایش نیابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران گفت: باید جریان رسانه ای نیز كمك كند تا این وضعیت را شفاف سازی و ساماندهی كنیم.
وی ابراز امیدواری كرد روزی برسد كه یارانه ای نداشته باشیم، قیمت ها به طور واقعی آزاد شود و از سوی دیگر نیز دستمزدها به اندازه ای افزایش یابد كه كفاف زندگی مردم را بدهد.
امامی امین تاكید كرد: در صورتی كه این وضعیت شكل گیرد می توان انتظار تورم پنج درصدی را در كشور داشت و در چنین شرایطی، عده ای كه از قیمت های غیرواقعی سود می بردند دستشان كوتاه می شود.
تهرام/3001/ 1008
۰ نفر