۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83293239
T T
۰ نفر

609 كودك كار در مراكز بهزیستی ری پذیرش شدند

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83293239
609 كودك كار در مراكز بهزیستی ری پذیرش شدند

شهرری- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 609 كودك كار و خیابانی از ابتدای سال 97 تاكنون در مناطق جنوبی پایتخت شناسایی و در چهار مركز اقامتی شهرری پذیرش شدند.

مینا رجایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این كودكان بعد از شناسایی به مراكز بعثت، ایلیا و رهپویان شهرری و یك مركز در پایتخت منتقل و كودكان دارای سرپرست به كانون خانواده بر می گردند و كودكان بد سرپرست در این مراكز نگهداری می شوند.
وی تصریح كرد: حدود 350 كودك در مركز دولتی بعثت و 259 كودك نیز در مراكز غیردولتی ایلیا و رهپویان شهرری پذیرش شدند.
رئیس اداره بهزیستی ری با بیان اینكه كودكان بد سرپرست و در تنگنا با دستور قضایی به مدت سه تا 6 ماه در این مراكز نگهداری می شوند، افزود: در این مدت 143 كودك خیابانی نیز از چرخه حمایتی خارج شدند.
به گفته وی، شناسایی این كودكان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددكاری به خانواده ها برای كاهش آسیب های مورد تهدید كودكان كار، حمایت مالی، ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این كودكان است.
رجایی ادامه داد: بیشتر این كودكان اتباع بیگانه هستند كه برای پذیرش آنها با مشكل مواجه می شویم و امكان پذیرش در مراكز شبه خانواده برای این كودكان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، كودكان كار به كودكان كارگری گفته می شود كه به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می ‌شوند كه این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران كودكی بی ‌بهره و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می كند.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
6003/1970
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه