۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83291773
T T
۰ نفر
وزیر دفاع روسیه: تهران و مسكو به مبارزه مشترك با تروریسم ادامه می دهند

مسكو - ایرنا - وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: ایران و روسیه به مبارزه مشترك با تروریسم بین المللی ادامه می دهند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت دفاع روسیه، سرگئی شایگو در دیدار با امیر سرتیپ امیر حاتمی كه در حاشیه هشتمین كنفرانس امنیتی مسكو برگزار شد، گفت: همكاری های نظامی ایران و روسیه به سطح عالی رسیده است.
وزیر دفاع روسیه با اشاره به همكاری ایران و روسیه در حل مساله سوریه اظهار داشت: مشاركت در فرمت آستانه نقش مهمی در برقراری آتش بس، بهبودی و عادی سازی اوضاع سوریه دارد.
شایگو در این دیدار با آسیب دیدگان و بستگان قربانیان حادثه سیل در ایران نیز ابراز همدردی كرد و به كمك های انسانی روسیه به سیل زدگان ایران اشاره كرد.
وی در ادامه به وزیر دفاع ایران پیشنهاد كرد در این دیدار مهم ترین موضوعات همكاری های نظامی ایران و روسیه كه در سالهای اخیر به سطح عالی رسیده را مورد ارزیابی قرار دهند.
گفتنی است وزیر دفاع ایران از روز سه شنبه برای شركت در كنفرانس امنیتی مسكو در پایتخت روسیه بسر می برد.
امیر سرتیپ حاتمی روز گذشته در سخنانی در این نشست با قدردانی از اهتمام ‌ژنرال سرگئی شایگو وزیر ‌دفاع فدراسیون روسیه‌ در برگزاری این كنفرانس اظهار داشت: ‌این كنفرانس با درك موثر از شرایط حساس بین‌المللی، تمركز خود را بر مهم‌ترین چالش امنیتی منطقه معطوف كرده و به همین دلیل انتظار می‌رود نتایج و دستاوردهای مثبتی برای امنیت بین‌الملل داشته باشد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از سیاست های كشورهای غربی با بیان اینكه منفعت‌طلبی برخی قدرت‌های غربی، منطقه خلیج فارس و مشخصا جنوب این منطقه را به زرادخانه تسلیحاتی تبدیل كرده است، تاكید كرد: با پایان حضور داعش در عراق و پاكسازی بخش عمده‌ای از سرزمین سوریه از تروریست‌ها، بازسازی این كشورها آغاز شده و دولت و ملت ایران در این مرحله نیز در كنار آنها خواهند بود.
اروپام*391*1346**

سرخط اخبار جهان