۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵
کد خبر: 83286372
T T
۰ نفر
راديو كتاب آغاز به كار كرد

تهران - ايرنا - راديو كتاب از يكشنبه، اول ارديبهشت به مناسبت برپايي سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با مجموعه‌اي از برنامه‌هاي متنوع حول محور كتاب همچون «گلستانه» و «صداي كتاب» فعاليت خود را آغاز كرد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، هرساله ارديبهشت ايران با جشن و گردهمايي كتاب و كتابخوانان رنگ دانايي و آگاهي مي‌گيرد. امسال نيز همزمان با سي و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، راديو همسو و همراه با دوستداران كتاب به انعكاس تلاش يك ساله توليدكنندگان كتاب مي‌پردازد و با برپايي استوديو پخش زنده در محل برگزاري نمايشگاه كتاب در محوطه مصلي تهران، مهم‌ترين رخداد فرهنگي كشور را گزارش مي‌كند.
به گفته نيلوفر زنديان، مدير راديو كتاب اين راديو با ساخت 18 ساعت برنامه توليدي و 6 ساعت برنامه زنده در روز مباحث گوناگون حوزه كتاب را با حضور كارشناسان و صاحبان نظر در قالب‌هاي گوناگون راديويي رصد، بررسي و تحليل و تبيين مي‌كند.
«گلستانه»، «يار مهربان»، «راديو داستان»، «نسخه خواني»،«فراهنگ»، «كيمياي كلمات» و ده‌ها برنامه كتاب محور هم به مدت 14 روز 24 ساعته از راديو كتاب روي موج اف‌ام رديف 89.5 پخش مي‌شود.
«گلستانه» از برنامه‌هاي زنده اين راديو است كه هر روز از ساعت 9 تا 12 صبح تقديم علاقه‌مندان مباحث روز كتاب مي‌شود. «گلستانه» نگاهي نو به تازه‌هاي كتاب در ايران و جهان دارد و شنوندگان اين برنامه از تازه‌ترين رويدادهاي كتاب در ايران و ديگر كشورها مطلع مي‌شوند. نويسندگان فيلم‌نامه‌ها و نمايشنامه‌ها آثار جديد خود را معرفي مي‌كنند و بخش‌هايي از اثر خود را با شنوندگان اين برنامه به اشتراك مي‌گذارند.
همچنين پيشنهادهاي «گلستانه» براي والديني كه همراه فرزندانشان به نمايشگاه كتاب مي‌روند، از ديگر بخش‌هاي برنامه است. دوستداران شعر و داستان با چهره‌هاي جديد اين حوزه و آثارشان آشنا مي‌شوند و علاقه‌مندان گردشگري و ميراث‌فرهنگي از دريچه كتاب به سير و سفر و موزه‌گردي مي‌پردازند. كتاب و فضاي مجازي و معرفي اپليكيشن‌هاي كتابخوان، كتاب‌هاي گويا و اخبار اين فضاي مدرن هم از چشم برنامه‌سازان برنامه «گلستانه» دور نمانده است. برنامه‌سازان اين مجموعه از كارشناسان و خبرنگاران كتاب و اغلب از نويسندگان و منتقدان و شاعران و هنرمندان هستند.
يكي ديگر از برنامه‌هاي راديو كتاب در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب، «صداي كتاب» است. اين برنامه هرروز از ساعت 17 تا 18:30 از بخش‌هاي مختلف نمايشگاه كتاب با ناشران و نويسندگان گفت وگو مي‌كنند و مخاطبان اين برنامه را در اقصي نقاط ايران از تازه‌هاي نشر كتاب آگاه مي‌كند. انعكاس فعاليت بخش‌هاي اصلي و جنبي نمايشگاه، گفتگو با نويسندگان و ناشران خارجي، ناشران كودك، ناشران دانشگاهي، غرفه روستاهاي فعال در حوزه كتاب، نمايندگان صنوف كتاب در نمايشگاه و عموم بازديدكنندگان محورهاي محتوايي برنامه «صداي كتاب» است.
غرفه راديو كتاب نيز در فضاي نمايشگاه مصلي تهران، ميزبان عموم مخاطبان راديو است و ديدارهايي با عوامل ساخت برنامه‌هاي راديويي در اين غرفه طراحي شده است.
«صداي كتاب» همزمان در دو شبكه راديويي فرهنگ موج اف ام رديف 106 مگاهرتز و راديو كتاب موج اف ام رديف 89.5 شنيده مي‌شود.
فراهنگ**9246**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ