۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱
کد خبر: 83285650
T T
۰ نفر
ايران در جنگ اقتصادي نيز كنار سوريه خواهد بود

دمشق- ايرنا- عضو گروه دوستي پارلماني ايران و سوريه تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران در جنگ اقتصادي نيز در كنار سوريه خواهد بود.

به گزارش ايرنا، امير خجسته روز شنبه در ديدار با نجدت انزور معاون مجلس سوريه در دمشق ضمن تبريك فرارسيدن روز ملي سوريه و پيروزي اين كشور بر استعمارگران فرانسوي خاطر نشان كرد كه رفت و آمدهاي هيات هاي ايراني به سوريه نشانگر روابط دوستانه عميق با اين كشور است و اين روابط در مقطع كنوني نيز كه سوريه درگير جنگ اقتصادي است ، ادامه خواهد داشت.
خجسته با اشاره به اين كه اين رفت و آمدها همچنين نشانه حساسيت و حمايت هاي ما از سوريه در مقاطع مختلف است ، تاكيد كرد، جمهوري اسلامي ايران با وجود مسايل و مشكلات ناشي از تحريم ها و فشارهاي امريكا و ايادي آن عليه ايران تا آخر در كنار سوريه خواهد بود.
نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه دولت و ملت ايران تا پيروزي كامل سوريه در كنار آن خواهد بود، تصريح كرد، تحركات اخير در منطقه و كشورهاي مختلف نظير سودان و ليبي براي حاشيه بردن موضوع فلسطين در منطقه است.
خجسته خاطر نشان كرد، با توجه به تحركات اخير امريكا در ارتباط با طرح معامله قرن بايد با هوشياري و آگاهي اجازه ندهيم تا چنين اتفاقي در منطقه بيفتد و در اين ارتباط از همه ظرفيت هاي داخلي ، منطقه اي و جهاني مانند تحرك در پارلمان هاي جهان استفاده كنيم.
وي بااشاره به اقدام امريكا در تروريست خواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مصوبات مجلس در حمايت از سپاه چنين اقدامي را از سوي امريكا به خاطر شكست هاي آن در منطقه به خصوص سوريه و عراق خواند.
عضو گروه دوستي پارلماني ايران و سوريه تاكيد كرد، امروز امريكا با وجود هزينه 7 تريليون دلاري خود مخفيانه به عراق سفر مي كنند و اين بيانگر وحشت آنان است.
انزور معاون پارلمان سوريه نيز در ديدار با هيات پارلماني ايران گفت: سوريه امروز بعد از پايان جنگ سخت نظامي با تروريست ها و دشمنان خود وارد جنگ اقتصادي شده است .
وي با تقدير و قدرداني از كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به ملت و دولت سوريه در جريان بحران 9 ساله در اين كشور و جنگ ابراز اميدواري كرد كه ايران در اين مرحله نيز در كنار سوريه حضور داشته و حامي مردم و دولت اين كشور باشد.
معاون پارلمان سوريه در ادامه از حمايت هاي مقام معظم رهبري از ملت و دولت سوريه در سال هاي اخير تشكر و قدرداني كرد.
حميدرضا حاجي بابايي عضو ديگر گروه پارلماني ايران در سفر به سوريه نيز در اين ديدار پيوند بين ايران و سوريه را ناگسستني و دايم خواند و گفت ، امروز رهبر معظم انقلاب حامي ارتباط و پيوند بين ايران و سوريه هستند و اين به منزله آن است كه كل نظام جمهوري اسلامي ايران حامي و پشتيبان دولت و ملت سوريه است.
وي خاطر نشان كرد، حضور جوانان ايراني در جنگ سوريه و مقابله آنان با تروريست ها ريشه در اعتقادات عميق و روابط گسترده دو كشور است .
نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت كه تروريست خواندن سپاه از سوي امريكا به خاطر حضور موفق آن و شكست دادن تروريست ها در سوريه و عراق است و اين اقدام امريكا باعث اتحاد بيشتر ملت ايران و افزايش محبوبيت سپاه شد.
در اين ديدار نمايندگان مجلس سوريه نيز در اظهاراتي خاطر نشان كردند كه كشورهاي فاقد فرهنگ و تاريخ همواره ملت هاي متمدن و داراي تاريخ را مورد هجمه قرار داده و قصد دارند تا فرهنگ و تمدن آنان را نابود كنند.
آنان خاطر نشان كردند : ملت و دولت سوريه براي جوانان ايراني كه در اين كشور با تروريست ها مبارزه كردند احترام خاصي قائل هستند و همه كشورهاي مغرض بايد بدانند كه روابط بين ايران و سوريه بر خلاف تبلغات آنان در كمال احترام به حاكميت هاي دو كشور است.
هيات پارلماني ايران جمعه شب وارد دمشق شد و از سوي راغب الحسين نايب رئيس گروه دوستي پارلماني سوريه و ايران، جواد ترك آبادي سفير كشورمان و جمعي از نمايندگان مجلس سوريه مورد استقبال قرار گرفت.
هيات پارلماني ايران در مدت سه روز اقامت در سوريه اعضاي گروه دوستي پارلماني سوريه و ايران و اعضاي كميته امور عربي و خارجي مجلس سوريه ديدار و گفت وگو خواهند كرد.
ديدار با فيصل مقداد جانشين وزير خارجه سوريه آخرين برنامه هيات پارلماني در روز يكشنبه و قبل از ترك سوريه خواهد بود.
رياست اين هيات را كه متشكل از چهار نماينده مجلس هستند، خجسته نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي و عضو گروه دوستي پارلماني ايران و سوريه برعهده دارد.
حسن لطفي و حميدرضا حاجي بابايي نمايندگان مردم همدان و احمد صفري نماينده مردم كرمانشاه سه عضو ديگر هيات پارلماني در سفر به سوريه هستند.
اين هيات پيش از اين روزهاي پنجشنبه و جمعه در بيروت با شماري از مقام هاي لبناني و گروه هاي فلسطيني ديدار و در خصوص راه هاي توسعه روابط گفت و گو كرده بود.
خاورم*1436*1586

سرخط اخبار جهان