۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83283605
T T
۰ نفر
دالاهو ظرفيت هاي زيادي در زمينه كشاورزي و باغداري دارد

كرمانشاه - ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه با اشاره به موقعيت خاص شهرستان دالاهو به ظرفيت هاي اين منطقه در بخش هاي مختلف از جمله گردشگري، باغداري و صنايع دستي اشاره كرد و گفت: بايد از اين ظرفيت ها در راستاي ايجاد اشتغال استفاده مطلوب كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا؛ هدايت حاتمي در جلسه كارگروه اشتغال شهرستان دالاهو با موضوع بررسي طرح ها و پروژه هاي توليدي و خدماتي اين شهرستان در فرمانداري افزود: اين شهرستان به دليل اينكه بر سر راه اصلي عتبات عاليات و نيز مسير اصلي منتهي به مرزهاي خسروي، پرويزخان، تيله كوه و سومار قرار دارد قابليت هاي فراواني براي توسعه در زمينه هاي مختلف دارد.
او با تاكيد بر شناسايي ظرفيت هاي اين شهرستان به استفاده مطلوب از آنها تاكيد كرد و گفت: از اين رو ما از هرگونه سرمايه گذاري در اين شهرستان به خصوص بر اساس قابليت هاي اين منطقه در مسائلي مانند مجتمع هاي خدماتي و رفاهي بين راهي، بسته بندي محصولات باغي و كشاورزي، گردشگري و صنايع دستي و ساير موارد حمايت مي كنيم.
وي به عزم جدي تيم مديريتي استان براي كاهش نرخ بيكاري و پايين كشاندن استان كرمانشاه از رتبه يك بيكاري نيز اشاره كرد و افزود: سال97 سالي بود كه بخش زيادي از توان خود را بر روي احياي واحدهاي راكد و رفع موانع توليد گذاشتيم و نرخ بيكاري را اگر چه جزئي اما پايين آورديم و اميدواريم با تحقق برنامه هايمان در سال98 و به بهره برداري رسيدن طرح ها و پروژه هاي سرمايه گذاري در استان با رتبه يك بيكاري خداحافظي كنيم و استان را به سمت و سوي جايگاهي كه شايسته و بايسته آن است برسانيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه، شعار سال را فرصت مناسبي براي رونق بخشيدن به وضعيت توليد استان عنوان كرد و گفت: سال97 مهمترين اولويت تيم مديريتي استان براي كاهش بيكاري، رفع موانع توليد و حمايت از سرمايه گذاري بود و خوشبختانه ادامه برنامه هاي تيم اقتصادي استان براي سال 98 كاملاً با شعار سال كه بسيار هوشمندانه هم انتخاب شد همسويي دارد و اين عزم ما را براي رونق توليد در همه زمينه ها جدي تر كرده است.
حاتمي افزود: استاندار كرمانشاه هم تمام و كمال پاي كار است و هر جايي لازم باشد به صورت جدي پيگيري مي كند.
حاتمي اظهار داشت: دالاهو در زمينه هاي كشاورزي و باغداري از جمله نخود، زعفران و صنايع دستي از قطب هاي جدي استان و حتي كشور است و در زمينه گردشگري نيز به جهت آب و هوا و موقعيت خاص جغرافيايي و دارا بودن آثار باستاني متعدد زمينه رشد و توسعه دارد و ما هم از هرگونه سرمايه گذاري در اين شهرستان حمايت مي كنيم.
در پايان طرح ها و پروژه هاي اين شهرستان با حضور صاحبان طرح مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت و نسبت به رفع مشكلات آنها دستورات لازم صادر شد.

**از ظرفيت سدها براي توسعه كشاورزي گهواره استفاده شود
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كرمانشاه همچنين در بازديد از چند طرح كشاورزي و دامپروري در بخش گهواره از حمايت دولت از طرح هاي مختلف با استفاده از ظرفيت هاي بومي خبر داد.
حاتمي گفت: منطقه گهواره از مناطق مهم و مستعد استان در زمينه كشاورزي و باغداري است و در بازديدي كه به همراه مديران كل استان در حوزه هاي كشاورزي، شيلات و آب از سدهاي اين منطقه داشتيم قرار شد كه در اولين جلسه كارگروه آب و كشاورزي، تخصيص آب از سدهاي اين منطقه را جهت آبي كردن زمين هاي كشاورزي روستاهاي حاشيه اين سدها و همچنين استفاده از پاياب اين سدها براي اجراي طرح هاي پرورش ماهي را به تصويب برسانيم كه اين مي تواند بخشي از اشتغال منطقه را حل كند.
وي به مشكلات اين منطقه در زمينه جاده و آنتن دهي موبايل نيز اشاره كرد و افزود: با مديران كل راه و نيز مخابرات مذاكراتي به عمل آمد و قرار شد كه هفته بعد در اين خصوص اقداماتي را در جهت رفع اين مشكلات انجام دهند.
حاتمي در جمع مردم روستاهاي بخش گهواره عنوان داشت: گهواره مستعد طرح هاي باغداري و گردشگري است و دولت از تمام طرح هايي كه منجر به ايجاد اشتغال و درآمد شود حمايت خواهد كرد.
شهرستان دالاهو با حدود40 هزار نفر جمعيت در 100 كيلومتري غرب كرمانشاه قرار دارد.
3033

سرخط اخبار استان‌ها