۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۳۳
کد خبر: 83282961
T T
۰ نفر
نتانیاهو با پرونده قضایی فساد، مأمور تشكیل كابینه شد

تهران- ایرنا- «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه شنبه «بنیامین نتانیاهو» را یك هفته پس از پیروزی حزب تحت رهبری بی بی، برای پنجمین بار مأمور تشكیل كابینه كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای صهیونیستی «آی 24»، ریولین در حساب توئیتری اش نوشت: اینك اعلام می كنم كه 65 عضو كنست، توصیه كرده اند كه شخص نتانیاهو كه دوران نخست وزیری اش در حال اتمام است، مأمور تشكیل كابینه شود.
سخنان ریولین در حالی مطرح می شود كه منابع صهیونیستی اعلام كردند 45 عضو راه یافته به كنست از تشكیل كابینه به ریاست «بنی گانتز» خبر دادند.
این اقدام رئیس رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته است كه «جنبش شفافیت اسرائیل» اعلام كرد كه ریولین نباید نتانیاهو را مأمور تشكیل كابینه كند.
این جنبش اعلام كرد: نتانیاهو به خاطر گزارش دادستانی اسرائیل و پرونده های فسادش، به لحاظ قانونی، اخلاقی و از نظر ساكنان سرزمین های اشغالی صلاحیت نخست وزیری دوباره را ندارد.
خبر فساد نتانیاهو در ماه های اخیر در صدر رسانه ها قرار گرفته است. فسادهایی كه به «پرونده 1000»، «2000»، «3000» و «4000» معروف شده است.
نتانیاهو 28 روز برای تشكیل كابینه مهلت دارد. در صورتی كه وی در این مدت موفق نشود، مهلتش 14 روز دیگر تمدید می شود و در صورت ناكامی، ریولین فرد دیگری را برای این كار معرفی می كند.
كنست یا پارلمان رژیم صهیونیستی 120 كرسی دارد و در مجموع 40 حزب با یكدیگر در این انتخابات رقابت كردند.
در انتخابات كنست كه 20 فروردین در سرزمین های اشغالی برگزار شد، حزب لیكود با حمایت همه جانبه دولت آمریكا و شخص دونالد ترامپ برای پیروزی دوباره نتانیاهو، با كسب 30 درصد آرا، 36 كرسی را به دست آورد.
حزب آبی و سفید به رهبری «بنی گانتز»رئیس سابق ستاد مشترك رژیم صهیونیستی موفق شد 35 كرسی را به دست آورد.
تاكنون هیچ حزب واحدی نتوانسته اكثریت قاطع كنست رژیم صهیونیستی را كسب كند و همین امر موجب شده كه كابینه ها در سرزمین های اشغالی همواره به صورت ائتلافی باشند.
دولت جدید نتانیاهو به خاطر فسادش با مشكلات عدیده ای روبرو خواهد بود؛ بویژه آن كه «آویخای مندلبلیت» دادستان كل رژیم صهیونیستی 9 اسفندماه اعلام كرد كه نخست وزیر به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.
شبس**9363**1917
۰ نفر

سرخط اخبار جهان