۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۰۷
کد خبر: 83273383
T T
۰ نفر
اقدام آمریكا علیه سپاه دربررسی های كارشناسی مجمع وارد می شود

تهران-ایرنا-دبیر مجمع تشخیصت مصلحت نظام گفت: قرار شد اقدام آمریكایی ها در تروریستی اعلام كردن سپاه پاسداران و لایحه‌ای كه دولت انگلیس در تحریم اقتصادی ایران به تصویب رسانده، در بررسی های كارشناسی كمیسیون مربوط به پالرمو و CFT وارد شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی عصر چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران كه پس از جلسه این مجمع برگزار شد، با تاكید بر اینكه از این پس جلسات مجمع چهارشنبه ها بعدازظهر برگزار می شود، در پاسخ به این سوال كه آیا اقدام آمریكا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران می‌تواند تاثیری در تصویب لوایح پالرمو و CFT در مجمع داشته باشد، گفت: مجمع تشخیص كمیسیونی را برای ادامه بررسی های كارشناسی در زمینه پالرمو و CFT تشكیل داده كه اولین جلسه این كمیسیون امروز برگزار شد و با هدف نگاه به منافع ملی موضوع الحاق ایران به لوایح مرتبط با FATF را مورد بررسی قرار می‌دهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون داشتن موضوعات خاصی و با در نظر گرفتن معیشت مردم و منافع ملی كار كارشناسی خود را ادامه می‌دهیم ولی در جلسه امروز قرار شد اقدامات اخیر آمریكا و انگلیس هم در بررسی‌ها وارد شود، یعنی بررسی شود كه آیا اقدام آمریكایی‌ها در مقابله با سپاه و لایحه‌ای كه برای تحریم‌های اقتصادی توسط دولت انگلیس به مجلس این كشور ارائه شده است چه تأثیری در پیوستن ایران به این كنوانسیون‌ها خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری نیز امروز گفت كه معیار ما درباره گروه های تروریستی تصمیم و بیانیه شورای عالی امنیت ملی است، شاید همین مساله اخیر باعث شود كه حق تحفظ های جدی درباره دو معاهده پالرمو و CFT در نظر بگیریم كه آنها را خیلی صریح تر و قوی تر بیان كنیم.
محسن رضایی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگاران خاطرنشان كرد: دستور جلسه امروز مربوط به زمانبندی مصوبات مجمع بود. مصوبات ما تحت عنوان مصلحت صورت می گیرد، یعنی اگر مصوبه ای از سوی شورای نگهبان خلاف شرع و قانون اساسی تشخیص داده شود اما مجلس بر روی مصوبات خود اصرار داشت، جلسه مجمع تشخیص تشكیل می شود.
وی خاطرنشان كرد: مجمع بر نظر شورای نگهبان ایراد نمی گیرد بلكه فقط بررسی می كند كه آیا این مصوبه به مصلحت كشور است یا نه؟ مقام معظم رهبری و مراجع تقلید معتقدند كه مصلحت ها زماندار هستند.
رضایی خاطرنشان كرد: در این زمینه ماده اول از چهار ماده در دستور امروز تصویب شد و قرار شد اعتبار زمانی مصوبات مبتنی بر مصلحت ۱۰ سال باشد، مگر اینكه بنابر ضرورت خاصی زمان كمتر یا بیشتر نیاز باشد كه آن هم با تصویب مجمع تشخیص خواهد بود.
رضایی گفت: در ابتدای جلسه آیت الله آملی لاریجانی مطالبی را درباره مصالح كشور طرح كردند و بیانیه ای صادر شد. از جمله مسایل مطروحه، بحث سیلزدگان بود و مجمع از مردم، نیروهای مسلح، نهادهای دولتی و خصوصی كه به كمك هموطنان سیلزده شتافتند تشكر كرد و خواستار آن شدیم كه ادارات دولتی بر سرعت كمك رسانی بیفزایند و از ضوابط دست و پاگیر اداری كاسته شود تا مشكلات مردم زودتر حل شود.
وی خاطرنشان كرد: موضوع بعدی محكومیت دولت امریكا بود كه خودش یك ارتش تروریستی دارد و از زمان جنگ جهانی دوم تاكنون بر اثر بمب های آنها كشته شده اند و فقط از بعد از جنگ جهانی دوم تا كنون در كره و ویتنام و عراق به اندازه كشته های یك جنگ جهانی، انسان ها را كشته اند. حال، چنین كشور، یك ارتش ملی و نهاد مدافع امنیت را به عنوان تروریست اعلام می كند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سپاه سازمانی است كه در مقابل صدام ایستاد و سربازان متجاوز بعثی را بیرون كرد، اما ارتش امریكا از ابتدا از این سیستم حمایت كرد و حتی اطلاعات فوق سری ما را در اختیار صدام قرار می داد. بعد كه صدام از دستور امریكا سرپیچی و به كویت حمله كرد، امریكایی ها به سراغ صدام رفتند، بنابراین اصلا صدام را امریكایی ها تحریك كردند و او كسی بود كه تمام افكار عمومی دنیا او را چه در حمله به ایران و چه در حمله به كویت محكوم كردند.
وی تصریح كرد: سپاه در مقابل داعش ایستاد و آن را از عراق و سوریه با كمك مردمشان بیرون كرد و خود دولت های عراق و سوریه از سپاه خواستند به نیروهای آنها آموزش و مشورت دهند، بنابراین سپاه بیشترین فداكاری را در مقابله با داعش كرد، در حالی كه ارتش آمریكا بالعكس عمل كرد و خود آقای ترامپ می گوید كه آقای اوباما و كلینتون داعش را درست كردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به نقش سپاه در سازندگی كشور اشاره كرد و اظهار داشت: بعد از جنگ، سپاه توان و امكانات خود را جهت سازندگی با اصرار دولت ها در اختیار آنها گذاشت.
رضایی با اشاره به حضور سپاه در مناطق سیل زده گفت: در موضوع سیل و زلزله، سپاه اولین نهادی است كه خود را سپر بلای ملت ایران می كند، چرا كه در همه شهرها و استانها سپاه وجود دارد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریكایی ها كه خود از تروریست ها و از تجاوز عربستان به یمن حمایت می كند، سپاه را تروریست اعلام می كند. لذا ما از اقدام ریاست و اعضای مجمع تشخیص مصلحت، شورای عالی امنیت ملی، مجلس و دولت و ملت تشكر می كنیم كه موضع قاطعانه در برابر اقدام امریكا گرفتند.
وی تاكید كرد: وقتی منافع كشور مطرح می شود، همه ما پاسدار هستیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان مسائل مربوط به سیل های اخیر به سفر خود به لرستان و خوزستان پرداخت و گفت: موضوع تغییر اقلیم و اجرای سیاست های كلی نظام مورد توجه مجمع است.
رضایی از تشكیل ستاد جهاد توانمند سازی با حضور 110 خیریه خبر داد و گفت: این ستاد مسئولیت بازسازی كامل 5 روستای استان خوزستان با جمعیت 5 هزار نفر و 7 روستای استان لرستان را بر عهده گرفت.
سیام**1058**1535
۰ نفر