۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83266785
T T
۰ نفر

فرماندار بابل: لايروبي بابلرود شتاب مي گيرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83266785
فرماندار بابل: لايروبي بابلرود شتاب مي گيرد

ساري - ايرنا - فرماندار بابل گفت: لايروبي سال گذشته بخشي از رودخانه بابلرود در كاهش خسارت به بابل بسيار اثر بخش بوده و لذا لايروبي اين رودخانه در سال جاري شتاب مي گيرد.

بابلرود با طول 78 كيلومتر از رشته كوه‌هاي البرز سرچشمه گرفته و پس از گذر از جنگل ها و شاليزارهاي غرب بابل و همچنين بابلسر به درياي مازندران يا خزر مي ‌ريزد.
عمق اين رود در قسمت هاي مركزي بسيار كم و در هنگام ريختن به دريا بسيار زياد است.
به گزارش ايرنا، قربانعلي وليزاده بورا روز شنبه در نشست خبري بيان كرد: لايروبي يك كيلومتري رودخانه بابلرود در حوزه شهري كه در سال گذشته صورت گرفته در كاهش خسارت ناشي از سيلاب بسيار اثر بخش بوده است و در غير اين صورت ميزان خسارت وارده به بابل همرديف شهرستان سيمرغ بود.
وي اضافه كرد: همزمان با بارش شديد باران و وقوع سيلاب در اواخر اسفندماه گذشته دبي رودخانه بابلرود 280 متر مكعب در ثانيه رسيد و لايروبي اين رودخانه توانست اين ميزان آب را با كمترين خسارت از حوزه شهري عبور دهد.
وي بيان كرد: اگر لايروبي رودخانه از پل محمد حسن خان تا پل محمد رسول الله بابل انجام نمي شد ، شهرك هاي طالقاني، چمران، بازار امام حسين(ع) و ديگر مناطق حاشيه رودخانه دچار خسارت هاي حدود 500 ميليارد ريالي مي شد.
فرماندار بابل گفت: در سال جاري حدود سه كيلومتر از اين رودخانه از سوي شهرداري و شوراي اسلامي شهر بابل با شتاب لايروبي خواهد شد.
وي ضمن عذرخواهي از شهروندان بابلي افزود: در سيلاب اخير عمده ترين مشكل شهرستان بابل به علت كدورت آب سد البرز ، تامين آب شرب شهروندان بوده است كه متاسفانه در ايام نوروز بابلي ها را به زحمت انداخته است كه با دو لوله گذاري از قسمت بالاي سد تا حدود زيادي مشكل آب شرب برطرف شده است.
وليزاده بورا اظهار داشت: در حال حاضر 300 ليتر در ثانيه آب شرب وارد مدار مصرف شده است كه در آينده اي نزديك لوله سوم نيز به آن اضافه خواهد شد و اين ميزان را به 450 ليتر در ثانيه افزايش خواهد داد.
سيلاب نوروزي بيش از 200 ميليارد ريال به بخش هاي كشاورزي ، زير ساخت هاو منازل مسكوني شهرستان بابل خسارت وارد كرد.
7343/1899

سرخط اخبار استان‌ها