۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 83265937
T T
۰ نفر

تداوم بارش‌های كشور تا آخر این هفته

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 83265937
تداوم بارش‌های كشور تا آخر این هفته

تهران- ایرنا- كارشناس سازمان هواشناسی اعلام كرد با ورود سامانه بارشی به كشور از دیروز، بارش‌ها در نیمه غربی كشور آغاز شده و به تدریج بیشتر نقاط كشور را در بر می‌گیرد كه این بارش‌ها با شدت و ضعف تا آخر این هفته در بیشتر نقاط كشور ادامه دارد.

فرییا گودرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: با ورود سامانه بارشی به كشور شد بارش‌ها در نیمه غربی كشور آغاز شده و امروز علاوه بر نیمه غربی؛ مركز ، شرق و شمال شرق نیز بارندگی خواهد داشت كه بارش‌ها در ارتفاعات البرز و زاگرس مركزی به شكل برف پیش بینی شده است.
وی افزود: شدت بارش‌ها امروز 17 فروردین ماه در غرب چهارمحال بختیاری، كهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شمال و شمال شرق خوزستان، لرستان، شرق كردستان، ایلام، آذربایجان شرقی، همدان، شمال زنجان و قزروین خواهد بود، عمده فعالیت این سامانه بارشی برای بعدازظهر و اوایل وقت امشب در شمال شرق، نیمه شمالی خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق سمنان و ارتفاعات البرز شرقی است.
گودرزی ادامه داد: فردا با عبور موج هایی از روی كشور، دامنه های زاگرس در شمال غرب، غرب، مركز، دامنه های جنوبی البرز مانند زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال شرق و سواحل دریای خزر بارندگی خواهند داشت، دوشنبه علاوه بر این مناطق شرق و جنوب شرق نیز بارش پراكنده دارد و سه شنبه گستره بارش ها نوار غربی، جنوب، مركز، شرق و شمال شرق را دربر خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: امروز علاوه بر بارش‌ها، وزش بادهای شدید در غرب كرمانشاه، شمال فارس، برخی نقاط هرمزگان، یزد، اصفهان، همدان، مركزی و جنوب آذربایجان شرقی و غربی رخ می دهد كه در برخی نقاط كرمان، یزد، اصفهان و هرمزگان احتمال خیزش گرد و خاك وجود دارد.
به گفته وی سواحل شمالی خلیج فارس امروز تا ظهر مواج و توفانی است كه بیشتر در سواحل استان های خوزستان و بوشهر خواهد بود.

** تهران بارانی
كارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران نیمه ابری تا ابری است كه رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید به همراه دارد، تا دوشنبه نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت، كمینه دمای امروز پایتخت 14 درجه بود و بیشینه دمای امروز تهران به 21 درجه می رسد.
گودرزی گفت: داران در اصفهان و كوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری یك درجه بالای صفر و زرآباد در سیستان و بلوچستان 42 و راسك نیز در سیستان و بلوچستان 41 گرمترین به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط كشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014** 1055
۰ نفر