۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۳۱
کد خبر: 83254597
T T
۰ نفر

بارندگي كوهرنگ به بيش از 156 ميليمتر رسيد

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۳۱
کد خبر: 83254597
بارندگي كوهرنگ به بيش از 156 ميليمتر رسيد

شهركرد- ايرنا- مديركل هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: ميزان بارندگي در شهرستان كوهرنگ به بيش از 156.6 ميليمتر رسيده است.

شاهرخ پارسا دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاكيد كرد: تا ساعت 19:30 امروز دوشنبه 156.6 ميليمتر بارش در ايستگاه شهرستان كوهرنگ و 107.6 ميليمتر بارش در ايستگاه دوآب صمصامي به ثبت رسيد.
پارسا تصريح كرد: ثبت ميزان بارش هاي چهارمحال و بختياري تا ساعت 19:30 امروز دوشنبه 18.6 ميليمتر در شهركرد، 28 ميليمتر در بروجن، 65.1 ميليمتر در لردگان و 46.2ميليمتر در اردل بوده است.
وي يادآور شد: در اين مدت بارش 46.4 ميليمتري در فارسان، 19 ميليمتري در سامان، 22.2 ميليمتري در ايلبيگي از توابع شهرستان سامان، 15.2 ميليمتري در فرخشهر از توابع شهرستان شهركرد و 22.7 ميليمتري در بن ثبت شد.
پارسا اظهار داشت: بارش در ايستگاه هاي شلمزار مركز شهرستان كيار 54.5 ميليمتر، بلداجي از توابع شهرستان بروجن 30.3 ميليمتر، مرغملك از توابع شهرستان شهركرد 33.6 ميليمتر، سورشجان از توابع شهرستان شهركرد 27.9 ميليمتر و مالخليفه از توابع لردگان 59.2 ميليمتر گزارش شده است.
به گزارش ايرنا، معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري نيز عصر امروز با هشدار نسبت به تداوم بارش هاس سيل آسا در استان از ادامه بارش شديد باران و وقوع سيل در 24 ساعت آينده خبر داد.
مهرداد قطره ساماني با هشدار نسبت به طغيان رودخانه ها و مسيل ها در چهارمحال و بختياري به مردم توصيه كرد: از اسكان در حاشيه رودخانه ها خودداري و گردشگران و مسافران در مناطق امن ساكن شوند.
اكنون 300 اكيپ ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري در نقاط مختلف استان مستقر شده اند.
وزارت كشور از اعلام آماده باش به استانداران 5 استان غربي كشور از جمله چهارمحال و بختياري، خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان و ايلام در پي گزارش سازمان هواشناسي مبني بر ورود سامانه بارشي قوي در روزهاي دوشنبه و سه شنبه در اين مناطق خبر داده است.
بدنبال هشدار سازمان هواشناسي مبني بر بارش شديد باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طي 2 روز آينده و احتمال طغيان رودخانه ها و وقوع سيلاب، شوراي هماهنگي مديريت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختياري به حالت آماده باش كامل درآمد.
براساس پيش بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري هواي استان از روز دوشنبه در دامنه فعاليت يك سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار مي رود بارش هاي سيل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شديد و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحي غربي و جنوب مانند شهرستان هاي كوهرنگ، كيار، اردل و لردگان در روزهاي دوشنبه و سه شنبه پيش بيني مي شود.
با توجه به بارش برف در مناطق كوهستاني چهارمحال و بختياري و لغزندگي هاي ناشي از آن و با توجه به افزايش دما و ذوب برف، احتمال طغيان رودخانه ها و جاري شدن سيل در استان پيش بيني مي شود.
7362/6021

سرخط اخبار استان‌ها