۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰
کد خبر: 83243708
T T
۰ نفر
مسئول ارشد حماس:رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب مسجدالاقصی است

تهران – ایرنا – «اسماعیل رضوان» از مسئولان ارشد جنبش مقاومت اسلامی 'حماس' گفت كه رژیم صهیونیستی در حال زمینه سازی برای ویران كردن مسجد الاقصی و برپایی معبد ادعایی سلیمان بر ویرانه های آن است.

رضوان در گفت وگوی ویژه با خبرنگار ایرنا افزود: ما خون و جان مان را فدای مسجد الاقصی خواهیم كرد. مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان و دومین مسجد مقدس در جهان اسلام بوده و ضربه زدن به آن صدمه به اعتقادات امت مسلمان است.
وی نسبت به ادامه اقدام های تجاوزكارانه و جنایات علیه مسجد الاقصی هشدار داده و به مردان و زنان حامی این مكان مقدس درود فرستاد و از مردم فلسطین خواست تا رهسپار مسجد الاقصی شده و از آن دفاع كنند.
رضوان از تشكیلات خودگردان فلسطین نیز خواست دست از سنگ اندازی مقابل مقاومت فلسطین بردارد تا این جریان مردمی بتواند از قبله اول مسلمانان دفاع كند.
مسئول ارشد جنبش حماس همچنین از جهان عرب و امت اسلامی خواست تا تمام توان خود را برای دفاع از مقدسات بسیج كنند.
وی خطاب به مردم فلسطین گفت كه رویكرد لجام گسیخته دشمن علیه مسجد الاقصی را مهار كنید.
رضوان به سازشكاران با رژیم صهیونیستی نیز اشاره كرد و گفت كه 'سازش كاری كافی بوده و این رویكرد شما سبب شد تا رژیم صهیونیستی جرات تجاوز علیه قبله اول مسلمانان را پیدا كند.'
مسئول ارشد جنبش حماس به 30 مارس ( دهم فروردین 98) سالروز دومین سال راهپیمایی های بازگشت و شكستن محاصره غزه اشاره كرد و ادامه دادكه ما از حق بازگشت فلسطین و فلسطینی ها تا پایان محاصره غزه صرفنظر نخواهیم كرد.
شبد**خاورم ** 1487 **1010
۰ نفر