۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 83241318
T T
۰ نفر
رامنی، سناتور جمهوریخواه آمریكا خواستار توقف پرواز بوئینگ شد

تهران- ایرنا- «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه آمریكا روز سه شنبه از اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده خواست؛ با تبعیت از چند كشور دیگر، پروازهای هواپیمای «بوئینگ 737 مكس 8» را به طور موقت متوقف كند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، رامنی در پی سقوط یك فروند هواپیمای بوئینگ 737 مكس در اتیوپی و كشته شدن همه سرنشینان آن، گفت: اداره هوانوردی فدرال باید پروازهای 737 مكس 8 را متوقف كند تا ما دلیل اتفاقات اخیر را بررسی و از قابلیت پرواز این هواپیما اطمینان كسب كنیم.
پیشتر نیز درخواست های مشابهی از سوی دیگر سناتورهای دمكرات آمریكایی در این زمینه مطرح شده است.
در همین حال، دولت آمریكا پس از دومین سقوط جدیدترین هواپیمای مسافربری بوئینگ، این شركت را ملزم كرد تا پس از ماه ها، تغییر در طراحی جدیدترین مدل هواپیماهای 737 را تا آوریل آتی (فروردین / اردیبهشت 98) به انجام رساند.
با این وجود، اداره هوانوردی فدرال آمریكا اعلام كرد كه مدل 737 مكس 8 كماكان قابلیت پرواز داشته و نیازی به تعلیق فعالیت آن نیست.
بوئینگ نیز روز گذشته (دوشنبه) در پی افزایش فشارها اعلام كرد كه ظرف هفته های آتی نرم افزار این هواپیما را ارتقا می دهد.
بوئینگ یادآور شد كه این شركت ماه هاست كه مشغول طراحی بسته ارتقا یافته كنترل پرواز مدل 737 مكس است تا امنیت این هواپیما بیش از پیش افزایش یابد.
شركت های هواپیمایی مكزیك، چین، اندونزی، اتیوپی، جزایر كایمن، سنگاپور و خطوط هوایی آرژانتین و آفریقای جنوبی این مدل از هواپیماهای مسافربری بوئینگ را تا زمان نهایی شدن تحقیقات سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مكس متعلق به شركت هواپیمایی اتیوپی ممنوع كرده اند.
بوئینگ 737 شركت هواپیمایی اتیوپی كه 19 اسفند از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت كنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط كرد و همه 157 سرنشین آن كشته شدند.
همین مدل از هواپیمای بوئینگ نیز اكتبر گذشته در اندونزی سقوط كرد و همه 189 سرنشین آن جان باختند. چندی پیش نیز یكی از هواپیماهای مشابه متعلق به شركت هواپیمایی نروژ اندكی پس از پرواز از دبی دچار نقص فنی و ناچار به فرود در شیراز شد.
اروپام**شبس**9109**1917

سرخط اخبار جهان