۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵
کد خبر: 83237021
T T
۰ نفر

حضور برجسته ایران در نمایشگاه صنایع دفاعی عراق

۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵
کد خبر: 83237021
حضور برجسته ایران در نمایشگاه صنایع دفاعی عراق

بغداد – ایرنا – هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع نظامی و امنیت و دفاع عراق امروز شنبه با مشاركت برجسته صنایع نظامی، دفاعی و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران در بغداد گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع نظامی و امنیت و دفاع عراق با شعار «با وحدت، پیروز شدیم و با وحدت، عزم سازندگی داریم» آغاز به كار كرده است.
102 شركت خارجی و عربی از 20 كشور دنیا به علاوه 20 شركت بومی عراقی در این دوره از نمایشگاه شركت كرده اند.
جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین سال متوالی، امسال در پنچ بخش صنایع دفاعی، الكترونیك، دریایی، هوایی و باطری سازی در این رویداد صنعتی دفاعی شركت كرده است.
وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در جریان بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به رغم تلاش های ناكام آمریكا برای محدودیت سازی برای كشورمان، حضور برجسته ایران در این نمایشگاه در بخش های مختلف صنایع نظامی، دفاعی و ارتباطات نشان می دهد كه این تلاش ها بی اثر بوده است.
سردار «مصطفی مرادیان» اضافه كرد كه جمهوری اسلامی ایران امروز در نمایشگاه بین المللی بغداد به رغم مشاركت كشورها و شركت های مختلف خارجی، در بهترین مكان نمایشگاه، غرفه ای با مساحت مناسب اختیار كرده و در پنج بخش مهم توانمندی های خود را به معرض نمایش گذاشته است.
به گفته وی، ایران هم در بخش دفاعی و هم غیر دفاعی مرتبط با وزارتخانه های كشور و دفاع صنایع خود را در زمینه های ماشین های سنگین و نیمه سنگین به نمایش گذاشته است.
سردار مرادیان افزود كه در بخش صنایع نظامی انواعی از پهپادهای شناسایی و عملیاتی، انواع دوربین های دید در شب و روز و حراراتی و در بخش دریایی در سه بخش صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبك توانمندیهای خود را عرضه كرده است.
وی ادامه داد كه در زمینه سلاح و مهمات به صورت بروشور و كاتالوگ این توانمندی ها به معرض دید عموم گذاشته شده است.
وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاكید كرد كه كشورمان در زمینه صنایع دفاعی و نظامی به سطحی از فناوری و تولید رسیده كه می تواند با شركای فراتر از منطقه در زمینه سلاح و تجهیزات نظامی همكاری كند.
یكی از مسوولان غرفه صنایع نظامی و دفاعی ایران گفت كه در زمینه محصولات مخابراتی انواع بی سیم ها، انواع رادیوهای ایستگاه زمینی، دریایی، زیر دریایی، انواع دكل های مخابراتی به علاوه انواع رادارهای برد كوتاه و بلند و انواع دوربین ها در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده است.
ابراهیم پور اضافه كرد كه در بخش صنایع هوایی ساخت موتورجت ها كه بر روی موشك های كروز و هواپیماهای بدون سرنشین نصب می شوند، انواع پهپادها، توانمندی كشورمان در زمینه تعمیرات هواپیما و بالگردها و هواپیمای سبك فجر به معرض دید گذاشته است.
انواع سلاح های سبك، تجهیزات و لباس و كفش نظامی و جلیقه های ضد گلوله، توانمندیهای ایران در زمینه صنایع دریایی، انواع خودروهای زرهی و مینی بوس و اتوبوس كه به صورت ماكت و كاتالوگ نیز در این دوره از نمایشگاه بین المللی بغداد، نمایش داده شده است.
ابراهیم پور تاكید كرد كه همه صنایع نمایش داده شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران، از طراحی گرفته تا تولید و خدمات پس از فروش كاملا بومی كشورمان هستند.
این دوره از نمایشگاه با حمایت «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و فرمانده كل نیروهای مسلح عراق و حضور سپهبد «عثمان الغانمی» رییس ستاد مشترك ارتش عراق و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی وزارت دفاع و كشور عراق گشایش یافته است.
این نمایشگاه از 18 تا 21 اسفند ماه در محل نمایشگاه بین المللی بغداد برپا است.
خاورم *10*353*380*

سرخط اخبار جهان