۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83225857
T T
۰ نفر

خشایار الوند درگذشت

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83225857
خشایار الوند درگذشت

تهران - ایرنا - خشایار الوند فیلمنامه نویس موفق كشورمان كه بیشتر مخاطبان او را با آثار طنزی چون «نقطه چین»، «در حاشیه» و «مجموعه های پایتخت» می شناسند، بر اثر سكته قلبی درگذشت.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، برزو ارجمند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز در پستی اینستاگرامی درگذشت این فیلمنامه نویس را اعلام كرد.
در پیگیری خبرنگار فرهنگی ایرنا با برزو ارجمند، این خبر را بدون اشاره به جزئیات بیشتر تایید كرد.
مراسم تشییع پیكر خشایار الوند شنبه ۱۱ اسفند ماه، ساعت ۱۰ صبح از مقابل خانه سینما واقع در خیابان وصال برگزار می شود.
زنده یاد الوند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاك سپرده خواهد شد .
بهرام قاسمی رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه با ابراز تأثر عمیق از درگذشت هنرمند توانمند كشورمان خشایار الوند، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم، علاقه مندان ایشان و جامعه هنری و بویژه اهالی سینما و تلویزیون تسلیت گفت.
قاسمی خشایار الوند را هنرمندی خلاق دانست كه با خلق تولیدات تلویزیونی ماندگار بویژه سریال های طنز، سالها خنده را بر چهره هموطنان خود نشانده است.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در پیامی درگذشت این هنرمند خلاق و توانمند را كه با نویسندگی و خلق آثاری ماندگار، به ویژه سریال‌های طنز، سال‌ها خنده را بر چهره مردم سرزمین خود نشانده است، تسلیت گفت.
علی عسگری رئیس صدا و سیما نیز «درگذشت نویسنده چیره دست، خلاق و طنزپرداز آقای خشایارالوند را كه همواره با قلم به روز و موثرش شادی و نشاط را به میان خانواده‌ها و بویژه مخاطبان تلویزیون می آورد­ به خانواده ایشان، جامعه هنری و مردم»­ تسلیت گفت.

خشایار الوند متولد 1346، فیلمنامه‌نویس ایرانی و برادر سیروس الوند كارگردان سینما و تلویزیون است.
الوند فعالیت در سینما را با نگارش فیلمنامه‌های «مزاحم» و «برگ برنده» هر دو به كارگردان سیروس الوند (برادرش) را نوشت.اما عمده شهرت او به نگارش فیلمنامه سریال ها و مجموعه های طنز موفق چون «نقطه چین» «شب های برره»؛ «باغ مظفر»؛ «گنج مظفر»؛ «مرد هزار چهره»؛ «مرد دو هزار چهره»؛ «قهوه تلخ»؛ «ویلای من»؛ «شوخی كردم» و «در حاشیه» همه به كارگردانی مهران مدیری؛ «پایتخت»؛ «پایتخت 3»؛ «پایتخت 5»؛ «در حاشیه»؛ «پایتخت 4» و «علی‌البدل» به كارگردانی سیروس مقدم؛ «كمربندها را ببندیم» به كارگردانی مهدی مظلومی؛ «مسافران» به كارگردانی رامبد جوان؛ «دیوار به دیوار» و «دیوار به دیوار 2» به كارگردانی سامان مقدم باز می گردد.
فراهنگ**9266** 9053
۰ نفر