۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83221786
T T
۰ نفر
310میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در زنجان تخصیص یافت

زنجان - ایرنا - مدیر صندوق كارآفرینی امید استان زنجان گفت: 310 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در مراحل سوم و چهارم برای این استان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، هادی بابایی مهر روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: صندوق كارآفرینی امید، به عنوان نهاد حمایتی و تنها موسسه مالی تخصصی است كه در حوزه اشتغال بویژه كسب و كارهای خرد فعالیت می كند.
وی خاطرنشان كرد: تا بهمن امسال حدود 280 میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق كارآفرینی امید استان زنجان برای اشتغالزایی 511 نفر پرداخت شده است.
مدیر صندوق كارآفرینی امید استان زنجان گفت: با توجه به اینكه موفق شدیم 100 درصد اعتبار ابلاغی در محله اول و دوم برای اشتغال پایدار روستایی را جذب كنیم و برای همین 30 درصد منابع اختصاصی به عنوان تشویقی، دوباره به خط اعتباری استان جذب شد.
بابایی مهر تاكید كرد: در این مراحل تسهیلات برای اشتغال پایدار روستایی 95 فقره با 50 میلیارد ریال از منابع داخلی صندوق كارآفرینی امید زنجان پرداخت شد.
وی ادامه داد: با لحاظ 30 درصد تشویقی در مرحله سوم و چهارم پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای استان زنجان 310 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
مدیر صندوق كارآفرینی امید استان زنجان گفت: اعتبار برای این تسهیلات بدون لحاظ تشویقی 226 میلیارد ریال بود.
بابایی مهر اظهار داشت: كسانی كه در نوبت ثبت نام و متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال پایدار از این صندوق هستند می توانند كارهای اداری را برای دریافت آن انجام دهند.
وی از اجرای طرح یك روستا یك محصول در روستاهای استان زنجان خبرداد و یادآوری كرد: اجرای این طرح موجب اشتغال بسیاری از روستائیان در استان و مهاجرت معكوس از شهر به روستا شده است.
مدیر صندوق كارآفرینی امید استان زنجان گفت: برای اجرای طرح یك روستا یك محصول با دهیاران و شوراهای این مناطق هماهنگی و پتانسیل های موجود تبیین می شود.
بابایی مهر یادآوری كرد: این صندوق تكمیل كننده زنجیره تولید در روستاهاست چنانچه محصولی در هر یك از این مناطق تولید می شود اما مرحله تولید تا بازار آن مشكل داشته باشد برای رفع آن و تكمیل زنجیره توسط صندوق كارآفرینی امید تسهیلات پرداخت می شود.
به گفته وی، در حال حاضر استان زنجان 19 صندوق خرد محلی زنان روستایی دارد كه تسهیلات به آنها پرداخت می شود.
مدیر صندوق كارآفرینی امید استان زنجان گفت: این صندوق ها در روستاهای استان متشكل از زنان روستایی است كه برای حمایت از اشتغال آنها ورود پیدا كرده ایم.
بابایی مهر صندوق كارآفرینی امید را تنها موسسه مالی در حوزه اشتغال دانست و افزود: از محل منابع تلفیقی با صندوق توسعه ملی كه قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی عنوان شده، منابع مالی صندوق كارآفرینی با توسعه ملی تلفیق شد و توانستیم به پرداخت و توسعه اشتغال پایدار روستایی ورود پیدا كنیم.
به گزارش ایرنا، صندوق كارآفرینی امید استان زنجان حامی كسب و كارهای خرد و كوچك، توسعه زنجیره های تولید، توزیع و فروش محصولات، فعالیت و تولیدات شركت های دانش بنیان، صندوق های خرد محلی زنان روستایی، توسعه تولید صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی در استان است.
9505/6085

سرخط اخبار استان‌ها