۶ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۱۰
کد خبر: 83221408
T T
۰ نفر
صنعت قم بهترين فرصت سرمايه گذاري در قلب ايران است

قم - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش صنعت استان با ظرفيت هاي مناسب به منظور ايجاد چرخه توليد محصول و امكانات مطلوب براي فعاليت هاي اقتصادي، بهترين فرصت سرمايه گذاري در قلب كشور است.

محمود سيجاني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، بيان كرد: نزديكي قم به تهران به عنوان بزرگترين بازار مصرف كشور يكي از عوامل رونق سرمايه گذاري در بخش توليد اين استان است.
وي افزود: اتصال به مهمترين راه هاي حمل و نقل كشور در بخش جاده اي و ريلي و همچنين نزديكي به فرودگاه بين المللي امام(ره) از ديگر مزاياي سرمايه گذاري در حوزه صنعت قم است.
وي ادامه داد: همچنين زيرساخت هاي مناسب مانند گاز، برق، آب، مخابرات و ساير امكانات مورد نياز توليدكنندگان در شهرك هاي صنعتي استان و منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان فراهم است و آنان مي توانند از اين ظرفيت براي رونق بخشيدن به فعاليت هاي اقتصادي خود استفاده كنند.
سيجاني گفت: وجود گسترده مراكز علمي و دانشگاه هاي تخصصي حوزه صنعت، از ديگر مزاياي قم در اين بخش است كه مي تواند نيروي انساني ماهر مورد نياز واحدهاي صنعتي را تربيت كند.
وي بيان كرد: قم در زمينه بسياري از صنايع فرهنگي همچون صنعت چاپ و نشر جزو استان هاي نخست كشور است و گسترش سرمايه گذاري در اين بخش با توجه به جايگاه علمي و مذهبي استان، مي تواند درآمد زايي مناسبي درپي داشته باشد.
وي ادامه داد: همچنين وجود مواد معدني و محصولات كشاورزي متنوع در قم، زمينه فعاليت هاي اقتصادي گسترده در بخش ايجاد صنايع فرآوري مواد معدني و صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي در اين استان را به وجود آورده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: صنايع بومي شده در استان همچون كفش و دمپايي، چوب، سنگ، صنايع پلاستيك، لاستيك و صنايع فلزي از ديگر ظرفيت هاي صنعتي و معدني استان هستند كه مي توان با ايجاد خوشه هاي صنعتي و ارتقاء فناوري واحدهاي صنعتي توليد كننده آن، نسبت به توسعه و گسترش سرمايه در اين بخش با سرمايه گذاري مناسب اقدام نمود.
2 هزار و 300 واحد صنعتي كوچك، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد كه از اين تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنايع كوچك و متوسط است؛ همچنين بيش از 53 هزار تن در واحدهاي صنعتي استان فعاليت مي كنند.
قم داراي هفت شهرك صنعتي شكوهيه، الغدير، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوري اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحيه صنعتي خورآباد، دستجرد، سيرو و طغرود است.
7405/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها