۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۵۳
کد خبر: 83217831
T T
۰ نفر
باز شدن گره كور 15 ساله 2 پروژه نیمه كاره ورزشی مازندران

ساری - ایرنا - قول مساعد وزیر ورزش و جوانان برای پرداخت حدود 60 درصد از اعتبار تكمیلی، گره كور 2 پروژه نیمه كاره ورزشی مازندران كه به طور میانگین حدود 15 سال پیش در ساری شروع و همچنان نیمه كاره است، را باز كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروژه های ورزشی سالن چند منظوره 6 هزار نفری و پیست دوچرخه سواری در روستای ماهفروجك ساری مركز مازندران دو پروژه نیمه كاره ورزشی است كه در دولت های سازندگی و نهم و دهم شروع و همچنان نیمه كاره است.
این 2 پروژه از فضاهای ورزشی حوزه ملی است كه از سوی شركت توسعه و تجهیز اماكن ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در دست ساخت قرار گرفت.

*** سالن چند منظوره 6 هزار نفری
براساس گزارش رسمی تاكنون برای سالن چند منظوره 6 هزار نفری ماهفروجك كیلومتر 6 جاده قائمشهر- ساری كه با 63 درصد پیشرفت فیزیكی در دست ساخت قرار گرفت و بیشترین پیشرفت پروژه نیز مرهون دولت تدبیر و امید است حدود 260 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
براساس برآورد رسمی اداره كل ورزش و جوانان مازندران برای تكمیل این پروژه حدود 300میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز است.

***پیست دوچرخه سواری ماهفروجك
پیست دوچرخه سواری ماهفروجك از دیگر پروژه های نیمه كاره حدود 13 ساله قبل است كه در دولت نهم در سفر استانی به زمین زده شد و با وجود هزینه كرد 170 میلیارد ریالی دارای 70 درصد پیشرفت فیزیكی است و تاكنون با وجود وعده چندین وزیر و وكیل در بازدیدهای رسمی و غیر رسمی همچنان نیمه كاره است.
در حالی این پروژه ورزشی نیمه كاره است كه دوچرخه سواران مازنی كه سال های دور خاطرات تور خزر را به یاد دارند، به دنبال تكمیل این پروژه ملی و راه اندازی مجدد تور خزر با حضور كشورهای حاشیه شمالی خزر هستند.

**** شرط و شروط وزیر ورزش برای افتتاح این دو پروژه
وزیر ورزش و جوانان روز پنج شنبه در بازدید از این پروژه ها در گفت و گو با خبرنگاران شرط اصلی برای تكمیل این پروژه و افتتاح آن را در هفته دولت سال آینده تامین 40 درصد از اعتبار با بودجه استانی اعلام كرد.
مسعود سلطانی فرگفت: برای تكمیل این دو پروژه ورزشی حدود 700 میلیارد ریالی اعتبار مورد نیاز است و با توافق استانی افزون بر 400 میلیارد ریال از سوی وزارت ورزش و مابقی از منابع استانی تامین می شود.
وی اظهارداشت: با این توافق این دو پروژه كه بیش از دو دهه نیمه كاره مانده به بهره برداری می رسند و مورد استفاده ورزشكاران استانی قرار می گیرند.
مازندران 40 پروژه ورزشی نیمه كاره دارد كه برای تكمیل آن حدود یك هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در صورت افتتاح حدود 10 سانتی مترمربع به سرانه فضای ورزشی استانی افزوده می شود.
وزیر ورزش و جوانان صبح امروز به منظور افتتاح سه پروژه ورزشی به استان مازندران سفر كرد.
/1899/6982
۰ نفر