۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
کد خبر: 83216799
T T
۰ نفر

افغانستان سفير پاكستان را فراخواند

۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
کد خبر: 83216799
افغانستان سفير پاكستان را فراخواند

تهران- ايرنا - زاهد نصرالله» سفيراسلام آباد در كابل، در ارتباط با اظهارات جنجالي اش مبني بر تاثير تنش هاي ميان پاكستان و هند بر روي روند صلح افغانستان، به وزارت خارجه اين كشور احضار شد.

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه DNA هند، به دنبال سخنان سفير پاكستان در افغانستان در مورد تأثير تنش اسلام آباد و دهلي بر مذاكرات صلح افغانستان امروز چهارشنبه زاهد نصرالله به وزارت خارجه افغانستان فراخوانده شد.
ادريس زمان معاون وزير خارجه افغانستان در پيامي توييتري عنوان كرد، دولت كابل در اعتراض به سخنان نماينده پاكستان امروز وي را براي پاره‌اي از توضيحات فراخواند.
«زاهد نصرالله» سفير پاكستان در كابل ديروز مطلبي در رسانه‌هاي افغانستان منتشر شد كه در آن آمده بود هرگونه اقدام خشونت بار هند عليه پاكستان، بر مذاكرات امريكا و طالبان روي روند صلح افغانستان تأثير مي‌گذارد.
وي با اشاره به افزايش تنش و احتمال درگيري نظامي ميان هند و پاكستان پس از حمله انتحاري به سربازان هند در منطقه كشمير، گفت كه اگر هند عليه پاكستان دست به خشونت بزند، مذاكرات صلح افغانستان متأثر خواهد شد.
زاهد افزوده كه هر نوع حمله هند عليه پاكستان، ثبات همه منطقه را متأثر خواهد ساخت و ظرفيت صلح را نابود مي‌كند.
همچنين در پاسخ به سخنان سفير پاكستان، «صبغت الله احمدي» سخنگوي وزارت خارجه افغانستان در واكنش به اظهارات سفير پاكستان نوشت كه افغانستان به هيچ كشوري اجازه نخواهد داد كه جنگ نيابتي را در افغانستان به پيش ببرد.
وزارت امور خارجه افغانستان اين گونه موضع‌ گيري و اظهار نظر سفير پاكستان را در كابل پيرامون روند صلح غيرمنطقي خوانده و اعلام كرده است كه اين جمله كه اگر ميان دو كشور، پاكستان و هند تنش‌هاي نظامي رخ دهد، روند صلح افغانستان را متأثر مي‌سازد و افغانستان را از اين ناحيه تهديد شود، منطق ندارد.
صبغت الله احمدي سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت و گو با جمهور گفته است دولت افغانستان، هر دو كشور هند و پاكستان را به خويشتن‌داري دعوت مي‌كند و اميد دارد كه تنش‌ها بين دهلي‌نو و اسلام‌آباد فروكش كند زيرا اگر اين تنش‌ها كاهش نيابد، منطقه ناآرام خواهد شد.
آساق**9473**
https://www.dnaindia.com/world/report-after-iran-india-afghanistan-summons-pak-envoy-2722172
۰ نفر

سرخط اخبار جهان