۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 83216733
T T
۰ نفر
20 درصد به ظرفيت هاي رفاهي صندوق بازنشستگي كشور اضافه شد

يزد - ايرنا - مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور با بيان رشد وام ضروري بازنشستگان از چهار به پنج ميليون تومان و افزايش 100 نفري در تعداد گفت: امسال 20 درصد به ظرفيت هاي رفاهي و خدماتي اين مجموعه اضافه شده است.

به گزارش ايرنا ، جمشيد تقي زاده روز چهارشنبه در جلسه شوراي هماهنگي تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد اظهار داشت: در بحث رفاهي ، شمار سفرهاي زيارتي و سياحتي بازنشستگان از 100 به 200 هزار مورد رسيده و 50 درصد تخفيف هتل نيز براي بازنشستگان درنظر گرفته‌ شده است.
وي افزود: در بخش درمان هم سال قبل هزار ميليارد تومان پرداخت شده بود كه امسال 400 ميليارد تومان به آن اضافه شد ، ضمن آنكه بيمه تكميلي بازنشستگان زير پوشش در حال ساماندهي است.
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري با تأكيد بر لزوم اجراي قانون ماده 85 خدمات كشور مبني بر يكسان بودن امتيازات و مزاياي بازنشستگان با شاغلان تصريح كرد: عده اي مشكلات اين قشر را در كنار مشكلات آب و محيط زيست به عنوان « ابرچالش » معرفي مي كنند اما معتقدم اين امر ، يك « ابر مسأله » بوده و قابل حل است.
تقي زاده با بيان اينكه 30هزار ميليارد تومان براي همسان سازي حقوق بازنشستگان نياز است ، افزود: درخواست ما اين است كه 15 هزار ميليارد تومان در بودجه سال 98 براي اين امر تخصيص يابد و اين امر نيازمند همدلي و تدبير همه بخش هاست.
وي تدبير علمي ، نقد عالمانه و منصفانه و نگاه اميدوارانه به آينده را لازمه عبور از شرايط فعلي دانست و ادامه داد: كشور قبلا هم شرايط تحريم را تجربه كرده ولي امروز مي توان با مديريت صحيح ، تهيديها را به فرصت تبديل كرد همانگونه كه بسياري از شركتهاي زيرمجموعه اين صندوق بالاترين سودها را دارند.
اين مسئول با بيان اينكه بازنشستگان نبايد در خانه نمانند و بايد به صحنه بيايند ، گفت: در همين خصوص در حال طراحي شغل هايي هستيم كه آنها را مشغول كنيم و سپردن اداره كانونهاي بازنشستگي به بازنشستگان از جمله كارهاست.
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور يادآور شد: وقتي ورودي دستگاهها به ازاي خروجي آنها كمتر است چرا برخي جاها شاهد هستيم از طريق حيات خلوت ها و بدون توجه به در نظر گرفتن منبع مالي براي پرداخت حقوق و با فشار به صندوق ها ، نيروهاي ورودي رشد مي يابد.
تقي زاده با بيان اينكه حداقل 51 درصد مشكلات در جلسات مديران و با هم افزايي دستگاهها در شوراي هماهنگي استانها قابل حل است ، اضافه كرد: هر كسي كه نمي تواند مشكل را حل كند بايد كنار برود .
وي از سرمايه گذاري در طرحهاي با توجيه اقتصادي مناسب براي درآمدزايي صندوق ، استقبال كرد و گفت: هم اكنون پول و گنجينه داريم ولي بايد با مديريت صحيح و در عمل از آنها بخوبي استفاده كنيم.
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور همچنين با بيان اينكه در ايران بازنشستگي در سنين ميان‌سالي اتفاق مي‌افتد، خاطرنشان كرد: ميانگين سن بازنشستگي در كشور ما حدود 51.5 سال و در صندوق بازنشستگي كشوري بيش از ۶۵ درصد حقوق‌بگيران بازنشسته كم‌تر از ۶۵ سال دارند ولي پيشنهاد ما 65 تا 70 سال است.
وي درباره يزد هم با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري آن اظهار داشت: يزدي ها با گفتارشان ، دنيا را متحول كردند و امروز مي توانند به عنوان يك الگو در مباحث گردشگري و سلامت ورود كرده براي ارتقاي وضعيت بازنشستگان كمك كنند.
تقي زاده خاطرنشان كرد: در بخش گردشگري بازنشستگان ، يزد مي تواند الگو و پايلوت باشد كه بايد در اين خصوص برنامه ريزي لازم توسط مديريت ارشد استان انجام شود.
در اين جلسه معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار يزد هم گفت: يزد يكي از مستعدترين استانها براي اجراي برنامه هاي صندوق بازنشستگي بويژه در حوزه گردشگري ، سلامت و رفاهيات اين قشر است.
علي زيني وند افزود: يزد مي تواند از پايگاههاي خدمات دهي به گزدشگران و بويژه بازنشستگان زيرمجموعه صندوق بازنشستگي كشوري باشد.
در اين جلسه اعضاي شوراي هماهنگي تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد هم به بيان وضعيت دستگاه زيرمجموعه خود و مشكلات شاغلان و بازنشستگان پرداختند.
در حال حاضر از جمعيت 80 ميليون نفري ايران، 9 ميليون نفر يعني حدود هشت درصد را سالمندان تشكيل مي دهند.
يك ميليون و 400 هزار بازنشسته زيرپوشش صندوق بازنشستگي كشوري است كه 60 درصد آنها فرهنگي هستند.
1968/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها