۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83216336
T T
۰ نفر
مردان نسبت به زنان در معرض خطر و مرگ بالاتری هستند

كرمانشاه- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: مردان در همه گروه های سنی از كودك و نوجوان تا میانسال و سالمند، نسبت به زنان در معرض عوامل خطر بیشتر و در نتیجه مرگ بالاتری هستند.

دكتر ابراهیم شكیبا روز چهارشنبه به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ سلامت مردان علاوه بر آنكه سبب حفظ نیروی مهم مولد در جامعه می شود، بر كیفیت زندگی خانواده ها نیز تأثیرگذار است.
وی اظهار داشت: اما متأسفانه اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندان توجهی نمی كنند و فكر می كنند كه اگر نقش اجتماعی آنها زنده و پویا است، از سلامت كامل برخوردارند و كمتر از زنان به پزشك مراجعه می كنند.
وی تصریح كرد: در سال جاری ستاد برگزاری هفته سلامت مردان ایران، موضوع فعالیت بدنی را به عنوان محور اصلی پویش با شعار «مردان فعال تر، مردان سالم تر» تعیین كرده است.
شكیبا افزود: این پویش با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه، با توجه به شیوع كم تحركی در جامعه و تأثیر آن بر ابعاد سلامت از جمله افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینكه در سال های اخیر در بسیاری از نقاط دنیا روز ملی سلامت مردان برگزار می شود، اظهار داشت: در كشور ما نیز 12 سال متوالی است كه هفته اول اسفند، بعنوان هفته ملی سلامت مردان با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت مردان كشور، ترویج توجه به سلامتی قبل از بیماری، افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی، توجه به نیازهای بهداشتی آموزشی و درمانی مردان و گسترش فرهنگ همكاری درون بخشی و برون بخشی در مقوله سلامت، برگزار می شود.
وی هفته ملی سلامت مردان را فرصت مناسبی دانست تا با اطلاع رسانی صحیح به عموم مردم نسبت به ایجاد تغییرات مناسب در عادت ها و شیوه زندگی افراد جامعه، تأكیدی دوباره شود و به سلامت مردان و زنان جامعه و سلامت فرزندان این مرز و بوم حساس تر شویم.
یكم تا هفتم اسفند به عنوان هفته سلامت مردان ایران نامگذاری شده است.
چهارشنبه اول اسفند به عنوان، مردان فعال و بهره وری در محیط كار دوستدار فعالیت بدنی، پنجشنبه دوم اسفند، نقش مستقیم و غیرمستقیم فعالیت جسمانی در پیشگیری و درمان بیماری های غیرواگیر، واگیر، سلامت روانی و اجتماعی، جمعه سوم اسفند، پدران، مشوق فعالیت جسمانی پسران و سایر اعضای خانواده، شنبه چهارم اسفند، شهر دوستدار فعالیت جسمانی (پیاده روی، دوچرخه سواری و ...)، یكشنبه پنجم اسفند، ایمنی و استاندارد در فعالیت ورزشی، دوشنبه ششم اسفند، مردان جوان فعال تر، عملكرد تحصیلی بالاتر و سه شنبه هفتم، زندگی طولانی تر برای سالمندان و بیماران فعال نامگذاری شده است.
استان كرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساكن در 2 هزار و622 روستا و 33 شهر دارد كه نیمی از این جمعیت را مردان تشكیل می دهند.
3033/8066

سرخط اخبار استان‌ها