۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83213698
T T
۰ نفر

مركز حلزون درماني در مشهد پلمب شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83213698
مركز حلزون درماني در مشهد پلمب شد

مشهد- ايرنا- مدير طب ايراني و مكمل دانشگاه علوم پزشكي مشهد از پلمب و بستن يك مركز حلزون درماني در اين شهر با مجوز دادستاني و همكاري نيروي انتظامي و بازداشت متولي آن خبرداد.

دكتر سيد جواد مجتبوي روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مركز در حالي روز گذشته مورد بازرسي قرار گرفت كه متولي آن با عنوان حلزون درماني چند حلزون را روي صورت چند زن قرار داده بود.
وي ادامه داد: حلزونهاي مورد استفاده در اين مركز كه گفته شده وارداتي است به دامپزشكي خراسان رضوي جهت بررسي بيشتر در خصوص احتمال خطر انتقال بيماريها ارسال شدند.
مدير طب ايراني و مكمل دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: حلزون درماني، ممنوع است و مورد تاييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيست و هر مركزي كه اقدام به حلزون درماني كند مداخله گر درماني محسوب مي شود و با تمام اين مراكز چه داراي مجوز از دانشگاه علوم پزشكي مشهد باشند و چه نباشند برخورد قانوني خواهد شد.
مجتبوي افزود: حلزون درماني از سوي مداخله گران درمان معمولا براي زيبايي استفاده مي شود و در استفاده از اين روش، خطر انتقال بيماريهاي مشترك بين انسان و حيوان وجود دارد.
دانشكده طب ايراني و مكمل دانشگاه علوم پزشكي مشهد از سال 1389 فعاليت خود را در مشهد آغاز كرده و هم اكنون داراي سه گروه طب ايراني، طب چيني و مكمل و علوم دارويي در طب ايراني است.
1922/3027

سرخط اخبار استان‌ها