۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۱۷
کد خبر: 83209905
T T
۰ نفر
وزیر امورخارجه وارد آلمان شد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شركت در پنجاه و پنجمین كنفرانس امنیتی مونیخ ساعاتی پیش وارد آلمان شد.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا محمد جواد ظریف امروز - جمعه - علاوه بر سخنرانی در این كنفرانس مهم بین المللی با مقامات و شخصیت های حاضر در این نشست دیدار و گفتگو خواهد كرد.
این كنفرانس از 15 تا 17 فوریه (26 تا 28 بهمن ماه) در شهر مونیخ آلمان و با حضور مقامات كشورهای مختلف برگزار می‌شود. بیش از یكصد تن از مقامات و شخصیت های سیاسی، امنیتی و بین المللی اعم از روسای كشورها، وزرای خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان های بین المللی در نشست امسال حضور دارند.
وزیر امور خارجه كشورمان سال گذشته هم در این نشست حضور یافت و در حاشیه آن با مقامات كشورهای مختلف دیدار و رایزنی كرد.
در گزارش سالانه این كنفرانس كه پیش از آغاز نشست جاری متنتشر شد ضمن انتقاد از مواضع دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا در قبال ایران، خروج كاخ سفید از برجام و آغاز تحریم ها علیه ایران فاقد اثرات مدنظر واشنگتن اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، پنجاه و پنجمین كنفرانس امنیتی مونیخ با حضور و مشاركت 35 رییس دولت و 50 وزیر خارجه و همچنین 30 وزیر دفاع برگزار می‌شود.
كنفرانس دفاعی و امنیتی مونیخ از سال 1963 تا كنون هر سال در شهر مونیخ آلمان برگزار شده است و هدف كنفرانس گفت وگوی مسوولان و روسای سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی سراسر جهان درباره حفظ صلح و برقراری امنیت است.
‌سیام**9402**2021** 1200
۰ نفر